نتانیاهو: تا زمان دستیابی به پیروزی قاطع نباید جنگ را متوقف کنیم

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل امروز دوشنبه مدعی شد که تل‌آویو نباید تا زمان دستیابی به «پیروزی قاطع» جنگ را متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در شرایطی که موضوع اسرای اسرائیلی به یکی از پاشنه‌های آشیل کابینه جنگی او تبدیل شده امروز دوشنبه بار دیگر وعده داد که آنها را آزاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

همسر نتانیاهو برای آزادی اسرای اسرائیل دست به کار شد

نتانیاهو در روزهای گذشته از یک طرف به دلیل شکست سیاسی-امنیتی کابینه در عملیات «طوفان‌الاقصی» در روز ۷ اکتبر و از طرف دیگر به دلیل ناکامی در رسیدن به توافقی با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی تحت فشارهای مضاعف قرار گرفته است.

نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه وعده داد که «تمامی تلاش‌های ممکن» را برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی به کار خواهد گرفت. او در عین حال گفت: «یک کار که انجام نمی‌دهیم، متوقف کردن جنگ است.»

برخی از کارشناسان می‌گویند که نتانیاهو تداوم جنگ را تنها راه کنترل نارضایتی‌های عمومی و کنار گذاشته شدن از عرصه قدرت می‌داند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. بیش از ۲۰ هزار نفر که اکثر آنها زن و کودک هستند تا کنون در این حملات به شهادت رسیده و بیش از ۵۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اسرائیل هدف جنگی خود از این عملیات را نابود کردن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس اعلام کرده است. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان، حتی در داخل فلسطین اشغالی این هدف را غیرواقع‌بینانه و غیرقابل دستیابی می‌دانند.

نخست‌وزیر اسرائیل در سخنرانی خود روز دوشنبه گفت که تل‌آویو نباید تا زمان دستیابی به «پیروزی قاطع» جنگ را متوقف کند.

ارتش اسرائیل امروز دوشنبه در هشتادمین روز جنگ غزه اعلام کرد که تلفات ارتش این رژیم به ۴۸۹ کشته رسیده است. مقام‌های جنبش حماس آمار تلفات اسرائیل را بسیار بالاتر ارزیابی کرده و می‌گویند تل‌آویو از انتشار آمار واقعی خودداری می‌کند.

ابوعبیده سخنگوی گردانهای القسام شب گذشته خبر داد که طی چهار روز گذشته، رزمندگان فلسطینی موفق شده‌اند، ۴۸ نظامی اسرائیلی را از پای درآورند و دهها نفر را نیز زخمی کنند.

ابوعبیده با اشاره به انهدام ۳۵ خودروی نظامی اسرائیل، گفت که نیروهای القسام در این مدت، ۲۴ مأموریت نظامی انجام داده‌اند که شامل حملات خمپاره‌ای و بمبهای ضد نفر و درگیری مستقیم با نظامیان صهیونیست بوده است.

رسانه‌های عبری‌زبان خبر داده‌اند که وضعیت نظامیان اسرائیلی در جنگ زمینی در غزه بحرانی است؛ به نحوی که بخش موسوم به توانبخشی در ارتش اسرائیل قصد دارد برنامه‌ای را برای کمک به سربازان سربازانی آغاز کند که که به خاطر حضور جنگ در غزه به اختلالات روان‌شناختی مبتلا شده‌اند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز امروز، به نقل از مسئولین حاضر در بخش توانبخشی گزارش داد کارگروه‌هایی متشکل از پرستاران و روانپزشکان برای کمک به افراد در معرض خودکشی در فلسطین اشغالی تشکیل شده است.

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنانش از روسای جمهور چین و روسیه خواست برای آزادسازی افرادی که در غزه تحت بازداشت قرار دارند وارد عمل شوند.

او همچنین گفت: «ما به زمان نیاز داریم. از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم و تمامی راه‌ها را برای بازگرداندن افراد ربوده شده آزمون خواهیم کرد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1212594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =