شروط عجیب نتانیاهو برای صلح با فلسطینیان در غزه

یک نشریه آمریکایی به نقل از نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه شرط این رژیم برای صلح با فلسطینیان در غزه را مطرح کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» شامگاه دوشنبه گزارشی به نقل از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره شروط این رژیم برای صلح با فلسطینیان مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو: تا زمان دستیابی به پیروزی قاطع نباید جنگ را متوقف کنیم

نتانیاهو مدعی است که سه شرط صلح با فلسطینیان در غزه شامل این موارد است: نابودی حماس، خلع سلاح غزه و حذف افراط گرایی تشکیلات خودگردان فلسطین.

نخست‌وزیر اسرائیل در شرایطی که موضوع اسرای اسرائیلی به یکی از پاشنه‌های آشیل کابینه جنگی او تبدیل شده امروز دوشنبه بار دیگر وعده داد که آنها را آزاد خواهد کرد.

نتانیاهو در روزهای گذشته از یک طرف به دلیل شکست سیاسی-امنیتی کابینه در عملیات «طوفان‌الاقصی» در روز ۷ اکتبر و از طرف دیگر به دلیل ناکامی در رسیدن به توافقی با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی تحت فشارهای مضاعف قرار گرفته است.

نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه وعده داد که «تمامی تلاش‌های ممکن» را برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی به کار خواهد گرفت. او در عین حال گفت: «یک کار که انجام نمی‌دهیم، متوقف کردن جنگ است.»

برخی از کارشناسان می‌گویند که نتانیاهو تداوم جنگ را تنها راه کنترل نارضایتی‌های عمومی و کنار گذاشته شدن از عرصه قدرت می‌داند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. بیش از ۲۰ هزار نفر که اکثر آنها زن و کودک هستند تا کنون در این حملات به شهادت رسیده و بیش از ۵۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اسرائیل هدف جنگی خود از این عملیات را نابود کردن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس اعلام کرده است. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان، حتی در داخل فلسطین اشغالی این هدف را غیرواقع‌بینانه و غیرقابل دستیابی می‌دانند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1212619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =