صدرا در ایستگاه علوم و تحقیقات/ برای ارتباط با دانشجویان آمده‌ایم

شرکت‌های حاضر در رویداد صدرای دانشگاه آزاد، از ارائه آموزش‌های لازم به دانشجویان متقاضی کار خبر دادند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیکاری ۴۰ درصدی فارغ‌التحصیلان در سال‌های اخیر، مدیران دانشگاهی را متوجه ضرورت برقراری ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه کرده است. تاسیس دفاتر ارتباط با جامعه و صنعت در وزارت علوم و دانشگاه‌ها، جذب دانشجویان بورسیه صنعت و افزودن و سرفصل‌های مهارتی به رشته‌های دانشگاهی از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

برگزاری رویداد صدرا با بیش از ۵۰ شرکت و صنعتگر در واحد تهران غرب

دانشگاه آزاد برای تسهیل اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خود، برنامه‌هایی برای همکاری دانشجویان با صنایع تدوین کرده است. واحدهای استان تهران و برخی شهرستان‌ این روزها میزبان نمایشگاه صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال هستند. ایسکانیوز به بهانه برگزاری این رویداد از نمایشگاه کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد بازدید کرد که در ادامه می‌آید؛

«اگه کار می‌خوای، منو اسکن کن»

صدرا در ایستگاه علوم و تحقیقات/ برای ارتباط با دانشجویان آمده‌ایم

ابتدای ورود به ساختمان دکتر حبیبی غرفه «اگه کار می‌خوای، منو اسکن کن» به چشم می‌آید. دانشجویان برای پر کردن فرم رزومه صف کشیده‌اند. این غرفه آمار دانشجویان متقاضی کار و شرکت‌های جویای نیرو را گرفته و بین آن‌ها پیوند برقرار می‌کند.

مسئول غرفه درباره روند کار می‌گوید؛ این فرم‌ها اطلاعات تحصیلی و مهارتی دانشجویان را می‌گیرد. سپس کار ما آغاز می‌شود و نیروهای ثبت‌نام شده را با نیروهای مورد نیاز شرکت‌ها تطابق می‌دهیم. در ادامه نیروها به شرکت‌ها معرفی می‌شوند. اگر دانشجویی تخصص فنی داشته باشد، حتی با رشته تحصیلی غیرمرتبط هم می‌تواند در این شرکت‌ها مشغول به کار شود.

وی افزود؛ برخی شرکت‌های صنعتی نیروی کارآموز نیاز دارند. دانشجویان سه تا ۶ ماه در شرکت‌ها آموزش با حقوق می‌بینند. از ابتدای دوره کارآموزی حقوق پایه دریافت می‌کنند تا بتوانند هزینه‌های رفت و آمدشان را پرداخت کنند.

ارائه آموزش‌های لازم به دانشجویان متقاضی کار

در ادامه به سراغ برخی شرکت‌های مستقر در رویداد رفتیم تا هدفشان از حضور در نمایشگاه را بپرسیم. محمدعلی آقاجانی مسئول مالی شرکت تولیدی بازرگانی مقاوم پلاستیک بایا در این زمینه گفت: شرکت ما از برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند رویداد صدرا بسیار استقبال می‌کند. جذب نیرو هدف اصلی ما برای حضور در این نمایشگاه است. شرکت ما در شهرک صنعتی شمس‌آباد مستقر است و با کمبود نیرو مواجه هستیم. نیروهایی که به شرکت ما معرفی شوند، ابتدا آموزش‌های لازم را دریافت کرده و سپس جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشتر به نیروهای با تخصص فنی-مهندسی مانند پلیمر، شیمی، برق نیاز داریم. همچنین به بازاریاب و حسابدار هم احتیاج داریم. حقوق نیروهای معمولی شرکت حقوق پایه است؛ اما حقوق نیروهای متخصص دانشگاهی بیشتر به علاوه بیمه خواهد بود.

برای ارتباط با دانشجویان آمده‌ایم

مهران محمدی نماینده شرکت خدمات حفاری سروک کیش هدف حضور این شرکت در رویداد صدرا را ارتباط با دانشجویان دانست و درباره حوزه فعالیت این شرکت گفت: ما در زمینه حفاری نفت فعالیت می‌کنیم. فرم‌هایی که دانشجویان پر می‌کنند در اختیار ما قرار می‌گیرد. سپس مدیریت منابع انسانی شرکت رزومه‌ها را بررسی کرده و متقاضیان برای مصاحبه تماس گرفته می‌شود.

وی افزود: ظرفیت شرکت برای جذب نیروی پاره وقت محدود است. حقوق افرادی که جذب می‌شوند با توجه به رشته تحصیلی و محل خدمت متفاوت خواهد بود. این نمایشگاه فرصت ارتباط ما با دانشجویان را فراهم کرده است. ما به دانشجویان سال اول و دوم توصیه می‌کنیم مهارت‌های خود را افزایش دهند تا زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند، بتوانند از این مهارت‌ها استفاده کنند.

تقویت بانک رزومه شرکت در همه رشته‌ها

محسن گیلانی سرپرست منابع انسانی شرکت صنایع غذایی نگین شانا در مورد حوزه فعالیت این شرکت گفت: این شرکت مستقر در شهر کرج، در حوزه تولید عسل و مربا و فروش به داخل و خارج کشور از کشور فعالیت می‌کند. قصد داریم کارخانه جدید راه‌اندازی کنیم و برای این بخش نیاز به جذب نیرو داریم. به این نمایشگاه آمده‌ایم تا بانک رزومه شرکت را در همه رشته‌ها تقویت کنیم. چرا که به زودی در طرح توسعه استخدام‌های گسترده‌ای خواهیم داشت.

وی افزود: جذب نیرو برای این شرکت اغلب از بین فارغ‌التحصیلان انجام خواهد شد. آموزش‌های اولیه به دانشجویان ارائه می‌شود و حقوق بر اساس موقعیت شغلی انجام خواهد شد. این نمایشگاه می‌تواند مفید باشد؛ اما اغلب دانشجویانی که تاکنون به غرفه ما مراجعه کرده‌اند، دانشجویان همین واحد دانشگاهی بوده‌اند. به نظر می‌رسد تبلیغات گسترده‌ای برای نمایشگاه انجام نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =