قیمت روز مرغ گرم یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از توزیع مرغ منجمد خبر داد و گفت: با توزیع سراسری مرغ منجمد در بازار و افزایش حجم عرضه مرغ گرم پیش بینی می شود روند کاهشی قیمت مرغ ادامه دار باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهدی یوسف خانی افزود: با افزایش حجم عرضه مرغ گرم از اواخر ماه و استمرار توزیع مرغ منجمد پیش بینی می‌شود که روند کاهشی قیمت مرغ استمرار یابد.

بیشتر بخوانید:

مرغ با قیمت ۱۰۰ هزار تومان گران فروشی است

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، گفت: هم اکنون مرغ بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود؛ هرچند قیمت نسبت به روزهای قبل به دلیل توزیع مرغ منجمد کاهش یافته است.

او نرخ مصوب هرکیلو مرغ زنده را ۵۲ هزارتومان اعلام کرد و افزود: به طور غیر رسمی نرخ هر کیلو مرغ زنده ۶۰ هزار تومان است که در صورت کاهش مرغ زنده، مرغ گرم به ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان می‌رسد.

یوسف خانی از توزیع روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تن مرغ گرم در تهران خبر داد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نیاز ماهانه جوجه ریزی کشور را ۱۱۰ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: بنابر اعلام اتحادیه مرغداران و وزارت جهاد، ماهانه بیش از این میزان در حدود ۱۳۰ و ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است.

یوسف خانی درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به میزان جوجه ریزی و افزایش حجم عرضه از اواخر ماه در کنار استمرار توزیع مرغ منجمد پیش بینی می‌شود که بازار به تعادل برسد.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1213367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =