لبنان از اسرائیل به شورای امنیت شکایت کرد

طرف‌های لبنانی با اشاره به اینکه حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت که منجر به شهادت صالح العاروری شد نقض حاکمیت لبنان بوده و بدون پاسخ نخواهد ماند اعلام کردند این جنایت در چارچوب تلاش اشغالگران برای جبران شکست خود در غزه است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دولت و مقامات و گروه‌های لبنانی هریک در واکنش‌های جداگانه به شهادت «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، این جنایت شنیع اشغالگران را محکوم و بر لزوم پاسخگویی قاطع به آن تاکید کردند.

بیشتر بخوانید:

حمله پهپادی اسرائیل به دفتر حماس در لبنان/ صالح العاروری به شهادت رسید

دشمن به دنبال وارد کردن لبنان به مرحله جدید از درگیری‌هاست

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان در این زمینه با محکوم کردن جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در حمله به ضاحیه جنوبی بیروت و به شهادت رساندن معاون رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، بعد از تجاوزات روزانه دشمن اسرائیلی به جنوب لبنان که منجر به زخمی و شهید شدن شمار زیادی از لبنانی‌ها شده، این جنایت جدید رژیم صهیونیستی در چارچوب تلاش‌های این رژیم برای وارد کردن لبنان به مرحله جدیدی از تنش‌هاست.

وی افزود، این عملیات جنایتکارانه در واکنش به تلاش‌ها برای دور کردن شبح جنگ از لبنان صورت گرفت و ما از همه کشورهای مربوطه می‌خواهیم تا رژیم صهیونیستی را برای توقف تجاوزات آن تحت فشار قرار دهند. ما همچنین درباره اقدام سران سیاسی رژیم اشغالگر برای صادر کردن شکست‌های خود در غزه به سمت مرزهای جنوبی لبنان جهت تحمیل واقعیت‌ها و قواعد درگیری جدید هشدار می‌دهیم.

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت

میقاتی در ادامه از «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت موقت لبنان خواست تا از رژیم صهیونیستی به خاطر این عملیات تروریستی که نقض آشکار حاکمیت لبنان است به شورای امنیت شکایت کند.

وزارت خارجه لبنان نیز اعلام کرد که در واکنش به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی و این جنایت جدید آن در ضاحیه جنوبی بیروت که منجر به شهادت چند نفر و وارد آمدن خسارات مادی فراوان شد، شکایتی را علیه این رژیم تهیه کرده که به شورای امنیت تحویل خواهد داد.

عبدالله بوحبیب به «هادی هاشم» نماینده لبنان در سازمان ملل و «وائل هاشم» کاردار سفارت لبنان در واشنگتن دستور داد تا تماس‌های لازم را برقرار کرده و ۲ اعتراض‌نامه شدیداللحن در واکنش به تجاوزات خطرناک اسرائیل که لبنان و منطقه را به جنگی فراگیر می‌کشاند، تهیه کنند.

اسرائیل می‌خواهد شکست‌های داخلی خود را از طریق تجاوز به لبنان جبران کند

«سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده نیز به نوبه خود اعلام کرد، حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت نقض آشکار حاکمیت لبنان و نقض قطعنامه ۱۷۰۱ است که دشمن اشغالگر هرگز به آن عمل نکرده و امروز در تلاش است تا شکست‌های داخلی خود را از خلال تجاوز به لبنان جبران کند. هر مبارزی که در راه قدس به شهادت می‌رسد، شهید و انسان شریفی است که به آرمان فلسطین تعهد دارد.

افشای دروغ آمریکا درباره تلاش برای جلوگیری از گسترش جنگ

«فیصل کرامی» نماینده پارلمان لبنان و وزیر پیشین این کشور نیز به نوبه خود گفت، ترور شهید صالح العاروری و هم‌رزمان ایشان، حمله به حاکمیت لبنان و همه قطعنامه‌های بین‌المللی و عملی بزدلانه است. صهیونیست‌ها انتظار دارند که موساد پوششی برای شکست‌های آنها در غزه ایجاد کند؛ شکست‌هایی که ارتش صهیونیستی را وادار به عقب‌نشینی از غزه کرده است.

وی افزود، این جنایت تروریستی رژیم اشغالگر یک سوال جدی درباره ادعاهای آمریکا برای جلوگیری از گسترش جنگ به وجود می‌آورد و ما از آمریکایی‌ها سوال می‌کنیم که آیا واقعا در مورد تلاش برای عدم گسترش جنگ در منطقه جدی هستید؟

حزب‌الله: جنایت دشمن صهیونیستی در ترور شهید العاروری بدون پاسخ نخواهد ماند/ دستانمان روی ماشه است

«حسن مراد» نماینده برجسته پارلمان لبنان هم در این زمینه با محکوم کردن عملیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت اظهار داشت، ماهیت صهیونیست‌ها جنایتکارانه است. ما شهادت صالح العاروری را که همواره برای آزادی فلسطین کار می‌کرد و در نهایت در راه قدس به شهادت رسید تسلیت عرض می‌کنیم. آزادگان هرگز نمی‌میرند و مقاومت از لبنان تا غزه هرروز اهداف اشغالگران را نابود می‌کند.

وی تصریح کرد، آنچه که اتفاق افتاد نقض فاحش و خطرناک حاکمیت لبنان و قواعد درگیری بوده و تاکید می‌کنیم که در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی همه ما رزمنده مقاومت هستیم.

جماعت اسلامی لبنان نیز در بیانیه‌ای ترور شهیدالعاروری و هم‌رزمان ایشان را محکوم و تاکید کرد که ترور این رهبران و فرماندهان مقاومت بدون پاسخ نخواهد ماند.

ترور شهید العاروری در چارچوب تلاش‌های ناامیدانه دشمن برای ارائه تصویر خیالی از پیروزی است

«شیخ علی الخطیب» نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت اعلام کرد، ترور شهید العاروری و هم‌رزمان او در تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی در چارچوب تکمیل سلسله جنایت‌های این رژیم در غزه و تجاوزات مستمر آن علیه جنوب لبنان بوده و نقض آشکار حاکمیت لبنان است. این جنایت در راستای تلاش‌های ناامیدانه دشمن برای ارائه تصویری ساختگی از پیروزی برای خود است تا بتواند شکست‌های بزرگی که در میدان جنگ غزه متحمل شده را جبران کند.

وی افزود، ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن در نبرد طوفان الاقصی تحولی تاریخی واساسی در راه آزادی فلسطین و قدس شریف رقم زدند و هیچ یک از جنایات و وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها نمی‌تواند لکه ننگی که در عملیات طوفان الاقصی بر پیشانی اشغالگران نشست را پاک کند.

هیئت علمای بیروت هم به نوبه خود حمله تروریستی رژیم اشغالگر به ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم و تاکید کرد که این جنایت، حمله‌ای آشکار به حاکمیت لبنان و عبور از همه خطوط قرمزها و زیر پا گذاشته همه قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است. غرب وحشی نیز با حمایت کامل از جنایات رژیم تروریستی اسرائیل، این رژیم را در برابر هرگونه پاسخگویی و محاکمه مصون می‌کند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است، ما به حکمت و تدبیر رهبری مقاومت اعتقادی راسخ داریم و این رهبری مقاومت است که تصمیم می‌گیرد چگونه و در چه مکانی به تجاوزات دیوانه‌وار دشمن که کاری جز ریختن خون بی‌گناهان نمی‌تواند انجام دهد، پاسخ بدهد.

شب گذشته در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس به شهادت رسید.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز با انتشار بیانیه‌ای، رسما شهادت صالح العاروری را در جریان حمله پهپادی صهیونیست‌ها تأیید کرد.

شهید صالح العاروری از نفرات نخست فهرست ترور رژیم صهیونیستی به شمار می رفت که اسرائیل بارها پیش از این نیز در تلاش برای ترور وی ناکام مانده بود. این شهید فلسطینی پس از تهدیدات مقامات ارشد رژیم صهیونیستی برای ترورش با پوشیدن لباسی نظامی در برابر دوربین‌ها حاضر شد تا بی‌اعتنایی‌اش را به تهدیدات صهیونیست‌ها نشان دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =