پیش‌بینی قیمت دلار پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲

قیمت دلار در پنجمین روز معاملاتی هفته با گپ مثبت بازگشایی شد. این اسکناس متاثر از رشد تقاضا متعاقب سیگنال‌های منفی روزهای اخیر در روند افزایشی قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت دلار در روز چهارشنبه با افزایش ۵۵۰ تومانی، در کانال ۵۱ هزار تومانی پیشروی کرد و در پایان معاملات نقدی روز، با رقم ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان دادوستد شد. معامله‌گران بازار ارز می‌گویند، روند تقاضا افزایشی است و سیگنال‌های منفی، روند صعودی را برای دلار رقم زده است.

بیشتر بخوانید:

ادامه روند کاهشی قیمت دلار در مرکز مبادلات / قیمت سایر ارزها چقدر شد؟

تحلیلگران بازارهای مالی محدوده ۵۰ هزار تومانی را منطقه مهمی برای دلار می‌دانند؛ به اعتقاد آنها، ساختار فعلی قیمت در این منطقه شکل گرفته و قیمت تثبیت شده است. آنها محدوده قیمتی ۵۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵۴ هزار تومانی را سقف مقاومت فعلی دلار می‌دانند و معتقدند موضوع انتخابات و تورم‌های سال آینده، آرایش دلار را دستخوش تغییر می‌کند.

صعود دلار با پالس‌های منفی

معامله‌گران، دلیل روند افزایشی قیمت دلار را سیگنال منفی روزهای اخیر می‌دانند. موضوع سختگیری بانک مرکزی عراق برای منع مبادله دلاری با ایران و برداشت ۱۰۰ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی، از پالس‌هایی است که موجب جامپ قیمت دلار و فاصله گرفتن از کانال ۵۰ هزار تومانی شده است.

روز چهارشنبه قیمت دلار در بازارهای همسایه صعودی شد و دلار سلیمانیه با افزایش بیش از هزار تومانی پرچمدار بیشترین رشد قیمت بود. قیمت دلار سلیمانیه با افزایش هزار و ۳۰۰ تومانی روی رقم ۵۲ هزار و ۳۵۰ تومانی ایستاد. دلار هرات رشد ۷۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومانی معامله شد. درهم امارات با رشد ۲۱۰ تومانی به قیمت ۱۴هزار ۳۰۰ تومانی معامله شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =