ترامپ، بزرگترین تهدید برای آمریکا!

وکیل سابق ترامپ در اظهاراتی از وی به عنوان تهدیدی بزرگ برای آمریکا یاد کرده و می‌گوید ایده طرح مصنویت قضایی‌اش در پرونده‌های مربوط به ماجرای حمله به ساختمان کنگره در تاریخ 6 ژانویه وحشتناک است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «تای کاب» وکیل سابق «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا در کاخ سفید سه شنبه شب در اظهاراتی هشدار جدی در مورد کارفرمای سابقش عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

ادعای جنجالی ترامپ درباره فروپاشی آمریکا!

به گزارش «هاف پست»، کاب در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان عنوان کرد: من فکر می‌کنم باید ترامپ را جدی بگیرید چرا که او بزرگ‌ترین تهدید برای دموکراسی آمریکا به شمار می‌رود که تا به حال دیده‌ایم.

کاب که مسوول پاسخگویی و واکنش کاخ سفید به تحقیقات روسیه در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ را بر عهده داشت، استدلال حقوقی ترامپ مبنی بر اینکه او دارای «مصونیت مطلق» از پیگرد قانونی برای اعمال و اقداماتی که در زمان ریاست‌جمهوری وی انجام شده است را رد کرد.

وی در این گفتگو عنوان کرد ترامپ فقط سعی دارد از این پرونده که در حال حاضر در دادگاه استیناف واشنگتن‌دی‌سی است به عنوان تاکتیکی جهت تاخیر در رسیدگی به پرونده‌اش استفاده کند.

وکیل سابق رئیس‌جمهور آمریکا مفهوم «مصونیت عمومی» از سوی ترامپ را مفهمومی بسیار «وحشتناک» توصیف کرد و در توضیح آن عنوان کرد، این مفهوم به معنای آن است که روسای جمهور آمریکا عملا در برابر اقداماتی که انجام می‌دهند هیچ مسوولیتی به جز استیضاح شدن ندارند.

کاب با اشاره به رهبران روسیه و چین عنوان کرد: فکر می‌کنم فرار ترامپ از پاسخگویی در برابر اقدامات اشتباهش در ماجرای حمله به کنگره آمریکا همانند فرار پوتین و شی‌جین‌پینگ از پاسخگو بودن در برابر اقداماتشان باشد.

با این حال به گفته وی، همه بنیانگذاران آمریکا خواستار وجود رهبرانی پاسخگو در این کشور هستند و پیش‌بینی کرد، ترامپ در این پرونده شکست خواهد و عنوان کرد این تصمیم خیلی «سریع و قاطعانه» گرفته می‌شود.

ترامپ پیشتر در تلاش است با استناد به بند دیگری از قانون اساسی این کشور مصنویت قضایی‌اش را در ماجرای پرونده‌های مدنی مرتبط با حادثه یورش به کنگره آمریکا در تاریخ ۶ ژانویه تضمن کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =