وحدت و همدلی عامل اصلی رشد و پیشرفت گلستان است

علی محمد زنگانه وحدت، همدلی و انسجام را از مهم‌ترین‌ عوامل رشد و پیشرفت استان گلستان دانست و گفت: باید از اختلافات و درگیری‌ها دوری کرده تا به توسعه و پیشرفت چشمگیری برسیم.

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان‌ در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از گرگان گفت: استان گلستان در برخی از بخش‌ها عقب‌ماندگی‌هایی دارد که باید برای رفع آن تلاش کرد.

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات انجام‌شده طی دو سال اخیر گفت: این اقدامات نشان می‌دهد با وحدت و همدلی می‌توان قدم‌های بلندتر و محکم‌تر برای پیشرفت و توسعه گلستان برداشت.

وی انسجام، وحدت و همدلی را عامل رشد و پیشرفت گلستان برشمرد و ادامه داد: باید از اختلافات و درگیری‌ها دوری کنیم تا به توسعه برسیم.

زنگانه اظهار کرد: استان گلستان در اواخر سال ۱۴۰۱ به رشد بالای ۳ درصد رسید که براساس آمار اعلام شده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شاخص اعلامی مرکز آمار ایران، این‌رقم قبل از دولت سیزدهم رقمی منفی بوده است.

وی با اشاره به بهبود معیشت درآمد گلستانی‌ها اظهار کرد: سرانه درآمد خانوار گلستان در دولت سیزدهم از ۴۷ درصد میانگین کشوری به ۵۱.۵ درصد رسیده است.

استاندار گلستان اظهار کرد: گلستان به کارگاه بزرگ اجرای طرح‌های اقتصادی و پروژه‌های عمرانی تبدیل شده است، اگرچه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت است اما در برخی حوزه‌ها دارای عقب‌ماندگی فراوان هستیم که از جمله آن می‌توان به حوزه برق و انرژی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات باید عادلانه باشد، خاطرنشان کرد: پیشرفت روستامحور به عنوان یکی از موضوعات اساسی در دستور کار قرار گرفته است؛ هدف گذاری برای شناسایی ۱۱۰ روستای موفق گلستان انجام شده و اگر ۵۰ درصد فرصت‌ها به روستاهای گلستان برگردد پیشرفت و توسعه استان محقق می‌شود

استاندار گلستان با تاکید بر این‌که از ۳۱ سند بخشی استان ۳۰ بخش برنامه راهبردی و چشم‌انداز دارند اظهار کرد: دلیل ورشکستگی و توسعه نیافتن،بی برنامگی است.

زنگانه اشاره‌ای هم به تعریف چشم‌انداز کرد و خاطر نشان کرد: گلستان با وجود فیبر نوری و توسعه‌ی آن در شهرها و روستاها، سرزمینی هوشمند شد و این هوشمندسازی باید به سایر بخش‌ها نیز گسترش پیدا کند.

خبرنگار: زهرا پایین محلی

انتهای پیام/

کد خبر: 1215524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =