همکاری و اعتماد متقابل بین ایران و پاکستان برای صلح منطقه‌ای حیاتی است

سفارت پاکستان در تهران با تاکید بر ایستادگی آن کشور در کنار جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که همکاری و اعتماد متقابل بین دو کشور برادر برای صلح منطقه‌ای حیاتی است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سفارت پاکستان در ایران در پیامی در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پاکستان همواره در تمامی شرایط سخت در کنار ایران ایستاده است.

بیشتر بخوانید:

بیانیه وزارت‌ امور خارجه ایران درباره حوادث اخیر در مرز پاکستان

در ادامه این پیام آمده است: همکاری و اعتماد متقابل بین دو کشور برادر، در یک محیط پیچیده منطقه‌ای، برای صلح و ثبات حیاتی است.

سفارت پاکستان افزود که این کشور قاطعانه از ارزش های خود برای ارتقای صلح، ثبات و توسعه دفاع می‌کند.

پیش از این رحیم حیات قریشی سفیر سابق پاکستان در ایران که هم اکنون معاونت امور منطقه‌ای را در وزارت خارجه در اسلام‌آباد برعهده دارد در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: ایران و پاکستان روابط برادرانه دارند و برای حل و فصل همه مسائل از طریق گفت و گوی مثبت به پیش خواهند رفت. ترمیم اعتماد و اطمینانی که همیشه روابط دوجانبه ما را تعریف کرده، مهم است.

وی تاکید کرد ‌که چالش های مشترک ما از جمله تروریسم نیازمند اقدام هماهنگ است.

وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته (پنجشنبه) طی بیانیه‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در عین حال که به سیاست حسن همجواری و برادری بین دو ملت و دو دولت ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمی‌دهد، دشمنان روابط خوب و برادرانه دو کشور را تیره کنند؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود برمی‌شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز دیروز در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به خبرنگار ایرنا بر تلاش‌های این‌ کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با چالش‌ تروریسم تاکید کرد و گفت: ایران کشور برادر ماست و پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایه خود احترام می‌گذارد.

وی تاکید کرد پاکستان هرگز اراده‌ای برای تشدید تنش‌ها ندارد و راهکار مذاکره و تعامل را با همسایه برادر خود ایران، مهم می‌داند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =