کرملین: تماس‌ها میان ایران و پاکستان ادامه دارد

سخنگوی کاخ کرملین گفت که تشدید تنش‌های اخیر در غرب آسیا، تا حدی ناشی از درگیری در غزه است که البته روسیه از گسترش آن نگران است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (جمعه) گفت که مسکو در حال انجام تماس‌های دیپلماتیک درباره تنش میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تازه از عملیات ضدتروریستی ایران در خاک پاکستان

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «تنش بین ایران و پاکستان تا حدی ناشی از درگیری در غزه است که البته روسیه از گسترش آن نگران است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره اضافه کرد: «نشانه‌هایی از گسترش درگیری غزه به منطقه خاورمیانه وجود دارد. مسکو از همه طرف‌های درگیر در غزه می‌خواهد خویشتن‌داری کرده و به دیپلماسی روی بیاورند».

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به جنگ اوکراین اشاره کرده و گفت: «تعداد زیادی از مزدوران خارجی در کنار ارتش اوکراین می‌جنگند و این موضوع هر بار تایید می‌شود».

طبق این گزارش، پسکوف ادامه داد که فعلا هیچ بحثی درباره احیای توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین وجود ندارد و دلیلی هم برای ازسرگیری مشارکت روسیه در آن نیست.

سخنگوی کرملین پیش از این نیز هرگونه مذاکره با اوکراین بر مبنای فرمول صلح پیشنهادی رژیم کی‌یف را رد کرده بود. (جزئیات بیشتر)

به نوشته اسپوتنیک، وی ضمن ابراز تأسف از تصمیم دولت جدید آرژانتین در لغو درخواست پیوستن به سازمان بریکس، گفت: «تعداد کشورهایی که مایل به عضویت در بریکس هستند بسیار زیاد است و این رضایت‌بخش است».

انتهای پیام/

کد خبر: 1216347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =