نجات صنعت وابسته به ایجاد فناوری‌های نوین در دانشگاه است

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نجات اقتصاد و صنعت یک کشور در آموزش و ایجاد فناوری‌های نوین است.

حسن رشیدی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین، درباره تأثیر مقالات آکادمیک در گسترش استفاده از تکنولوژی‌های جدید مانند هوش مصنوعی و رباتیک اظهار کرد: نجات اقتصاد و صنعت یک کشور در آموزش و ایجاد فناوری‌های نوین است. اگر وظایف خود را در دانشگاه به خوبی انجام دهیم، دانشگاه بهتری خواهیم داشت و در این صورت می‌توانیم کشور بهتری نیز، داشته باشیم. همچنین مشکلات اجتماعی و اقتصادی را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: تمام ایده‌ها از دانشگاه زایده می‌شود و در آنجا پرورش پیدا می‌کند. ابتدا در مقالات منعکس می‌شود و بعد در نسخه‌های مختلف صنعتی، تولید در مقیاس بزرگ صورت می‌گیرد. بنابراین دانشگاه و مقالات آکادمیک می‌توانند نقش بسیار بزرگی در این حوزه داشته باشند و ما باید به مقالات کاربردی در این خصوص اهمیت بیشتری بدهیم.

رشیدی در رابطه با جهش‌های جدید در زمینه هوش مصنوعی تصریح کرد: هوش مصنوعی ریشه تاریخی دارد. و در طول ۲۰ سال اخیر رشد صعودی داشته است. همچنین در این حوزه جنبه‌های یادگیری ماشین مطرح شده است که جریانی از داده ها در آن تولید می‌شود و حجم داده ها نیز، بسیار زیاد است. همچنین داده ها، سازه ها و یا قالب‌های مختلفی در آن وجود دارد ولی متغیر بودن ساختار ها رو به گسترش است اما همه این‌ها را می‌توانیم با اسفاده از نرم افزار ها در هوش مصنوعی ، توضیح دهیم و آن‌ها را حل کنیم.

عضو هیئت علمی واحد قزوین بیان کرد: در این خصوص باید بتوانیم دیتابیس ها را پردازش کنیم. به گونه‌ای که داده ها را خلاصه و سازماندهی کنیم و در مخزن داده ها قرار دهیم. مخزن داده‌ها توسط پردازش‌های هوش مصنوعی می‌تواند سریع تر نتایج مطلوب را ارائه کند.

وی در پایان با بیان مراحل تبدیل یک مقاله آکادمیک به ابزار واقعی تاکید کرد: بخشی بین خدمات و صنعت قرار دارد که آن بخش باید ایده شما را در یک مقیاس نسبتا بزرگ‌تر آزمایش کند و بعد اگر آزمایش‌ها انجام شد و موفقیت آمیز بود، در صنعت به کار گرفته شود. به هرحال در یک سیستم رابطه تنگاتنگی بین عوامل وجود دارد. ممکن است این سیستم، یک کشور و یا دانشگاه باشد. نتیجه این هماهنگی ما را به هدفی که سیستم دارد، نزدیک می‌کند. امیدوارم کنفرانس که توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می‌شود، نتیجه خوبی برای دانشجویان، دانشگاه ها، مسئولین صنعت و جامعه داشته باشد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1216353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =