مخدوش کنندگان پلاک وسایل نقلیه با حبس مواجه خواهند شد

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه از اعمال ۶ ماه تا یک سال حبس برای افرادی که پلاک وسایل نقلیه خود را به هر دلیلی مخدوش و در سطح معابر تردد کنند خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، سرهنگ عبدالحسین زارع سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه، گفت: هر وسیله نقلیه موتوری و غیر موتوری و یدک متصل که در راه ها حرکت می نماید باید دارای شماره باشد چراکه رانندگی با وسیله فاقد پلاک ممنوع و در صورت تردد از حرکت آنها جلوگیری به عمل می آید.

زارع افزود: هر فردی در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییر ایجاد کرده یا پلاک وسیله نقلیه دیگری بر آن الصاق نماید و یا برای وسیله نقلیه پلاک تقلبی به کار ببرد و یا چنین وسایلی را با علم به تغییر، تعویض و یا پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس از 6 ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: برداشتن، جعل، دستکاری، تغییر در ابعاد و سایر مشخصات آن یا پوشاندن، اختفاء و تا کردن و ناخوانا کردن و... موجب برخورد انتظامی و قضایی می گردد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، وسیله نقلیه مرتکبان این عمل ضمن توقیف و اعمال قانون، راننده آن هم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می شود.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: ترخیص این قبیل خودروها مستلزم ارائه رفع توقیف مقام قضایی و برگرداندن پلاک به حالت اصلی می باشد.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: کارکنان پلیس راه با بهره گیری از سیستم های هوشمند و بر خط کنترل تخلفات به صورت آنی به سوابق و هویت اصلی وسایل نقلیه دسترسی داشته و با مشاهده هرگونه تغییر در پلاک برابر قوانین عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =