وضعیت بحرانی ۷۵ ساختمان در تهران

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران از کاهش تعداد ساختمان‌های ناایمن پایتخت از ۱۲۹ به ۷۵ ساختمان خبر داد و گفت: این ۷۵ ساختمان ناایمن وضعیت بحرانی دارند و باید به عنوان اولویت به ایمن‌سازی آنها پرداخت و نمی‌توان گفت وضعیت کدامیک خطرناک‌تر از دیگری‌ است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی بابایی با اشاره به برگزاری آخرین جلسه کمیته ایمنی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای ارزیابی مناطق ۲۲ گانه و نواحی ۱۲۴گانه شهرداری، اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیمات، مقرر شد کمیته‌های ایمنی در نواحی برگزار شود و با توجه به اینکه پیگیری وضعیت ساختمان‌های ناایمن از لحاظ حریق بر اساس لایحه بهبود و توسعه خدمات آتش‌نشانی به تازگی در دستور کار قرار گرفته، نواحی عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

کدام ساختمان‌های تهران ناایمن هستند؟

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: در طول مدت اخیر بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و گزارشات اعلام شده، تعداد ۱۲۹ ساختمان ناایمن پایتخت به ۷۵ مورد کاهش یافته است.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه فرایند تعیین تکلیف ساختمان‌های ناایمن با سرعت ادامه پیدا کند، یادآور شد: تلاش ما بر این است که تا پایان امسال، حداقل ساختمان‌های بحرانی پایتخت تعیین تکلیف شود و امید می‌رود تعداد ساختمان‌های ناایمن تک رقمی شود.

بابایی تأکید کرد: مقرر شد نواحی ارزیابی ایمنی ساختاری ساختمان‌ها را نیز بر اساس آنچه پیش از این سازمان پیشگیری و مدیریت بحران آغاز کرده بود، انجام دهند و این بررسی ساختاری به صورت ویژه در دستور کار نواحی قرار گرفت.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه ساختمان‌ها از لحاظ ایمنی در چهار دسته کم خطر، میان خطر، پرخطر و بحرانی قرار دارند، خاطرنشان کرد: این ۷۵ ساختمان ناایمن وضعیت بحرانی دارند و باید به عنوان اولویت به ایمن‌سازی آنها پرداخت و نمی‌توان گفت وضعیت کدامیک خطرناک‌تر از دیگری‌ است و باید ایمن‌سازی هریک از این ساختمان‌ها به صورت ویژه دنبال شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی افزود: یکی از دلایل موفقیت در کاهش تعداد ساختمان‌های ناایمن، همکاری قوه قضاییه است؛ شهرداران نواحی هرجا لازم بوده قطع انشعابات و پلمب ساختمان‌هایی را که مالکان آنها نسبت به ایمن‌سازی اقدام نکرده‌اند، انجام داده و کاهش تعداد این ساختمان‌ها به دلیل همین سخت‌گیری‌ها محقق شده است. در مجموع تمام تلاش بر این بوده که بدون تنش و قوه قهریه و با همکاری مالکان، ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن تداوم یابد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1216416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =