جذب پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه تهران برای همکاری با شرکت پالایش نفت آبادان

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه تهران و شرکت پالایش نفت آبادان در راستای راه‌اندازی مشترک مرکز تخصصی فناوری - نوآوری در صنایع پالایشگاهی در دانشگاه تهران و جذب پژوهشگر پسادکتری برای اجرای پروژه‌های مشترک دانشگاه تهران و شرکت پالایش نفت آبادان امضا شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،تفاهم‌نامه بین دانشگاه تهران و شرکت پالایش نفت آبادان در راستای همکاری‌های پژوهشی و اقدامات مطالعاتی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و همچنین توسعه همکاری‌های مشترک، به امضای سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و حکیم قیم مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان رسید.

بیشتر بخوانید:

گلایه فعالان نشریات از ابهامات سامانه «تیتر ۱۳»

همکاری در طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و تخصصی کارمندان و مدیران شرکت پالایش نفت آبادان و سایر موسسات وابسته، استفاده از ظرفیت‌های مدیران، پژوهشگران و کارکنان دانشگاه تهران به منظور انتقال دانش در حوزه آموزش‌های سازمانی در سطح مختلف آموزش‌های کارکنان و مدیران، همکاری طرفین برای انجام پروژه‌های مشترک، برگزاری دوره‌های کانون ارزیابی شایستگی‌های مدیران و کارکنان شرکت پالایش نفت آبادان به منظور سنجش توانمندی نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه تهران در راستای طرح‌های توسعه‌ای و زیرساختی این شرکت از جمله محورهای این تفاهم‌نامه است.

توسعه تحقیقات هدفمند، منسجم و کاربردی، در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌گیری از نتایج تحقیقات در حوزه‌های مورد نیاز این شرکت، راه‌اندازی مشترک مرکز تخصصی فناوری - نوآوری در صنایع پالایشگاهی در دانشگاه تهران، مدیریت و هدایت ظرفیت‌های موجود در مراکز پژوهشی طرفین در راستای توسعه محصولات و فناوری‌های پیشرفته و قابل عرضه در بازارهای جهانی، فراهم کردن امکان حضور اساتید و نخبگان دانشگاه و پژوهشگران پسادکتری در بخش‌های مختلف شرکت برای انجام پروژه‌های مشترک از دیگر محورهای تفاهم‌نامه فی مابین دانشگاه تهران و شرکت پالایش نفت آبادان است.

دیگر محورهای این تفاهم‌نامه شامل فراهم کردن تمهیدات و سازوکار لازم برای بازدیدهای علمی اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مراکز تحقیقاتی و استفاده از امکانات این مراکز در قالب گردشگری علمی و صنعتی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری، فراهم کردن بستر برگزاری اردوهای مهارت‌آموزی دانشجویان در بازدید از شرکت پالایش نفت آبادان می‌شود.

در این تفاهم‌نامه تاکید شده است با توجه به راه‌اندازی پردیس بین‌المللی اروند در شهرستان آبادان، مفاد اجرایی این تفاهم‌نامه و انعقاد قراردادهای لازم با محوریت پردیس بین‌المللی اروند دانشگاه تهران اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، آیین انعقاد این تفاهم‌نامه با حضور دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، دکتر احمد نوحه‌گر معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دکتر مهدی شهبازی رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر رقیه قاسم‌پور مدیر اجرایی حوزه ریاست دانشگاه تهران و عارف کعبی معاون پردیس بین‌المللی اروند دانشگاه تهران برگزار شد. هیاتی از مدیران پالایشگاه نفت آبادان به ریاست دکتر حکیم قیم مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان نیز در این نشست به تشریح دیدگاه‌های خود درباره همکاری مشترک با دانشگاه تهران پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =