رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است

رئیس‌جمهور گفت: رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید ابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2024) طی سخنانی بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

رئیسی ادامه داد: هم‌چنین طرح‌های شیطانی منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور ما با ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری داشته باشد.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه به‌دست جوانان عزیز ما رقم خورده در این نمایشگاه آورده شده است و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی این است که ما توانسته‌ایم و می‌توانیم.

رئیسی بیان کرد: ملت ایران اراده کرده با توکل بر خدا و اتکا به داشته‌های خود، تحریم‌ها را پشت‌سر بگذارد؛ به‌نحوی که سخنگوی کاخ سفید اعلام کند که "فشارهای حداکثری مفتضحانه شکست خورده است."، این شکست به‌دست مردم و جوانان ما به وقوع پیوسته است. فعالان اقتصادی و کارگران افسرانِ این جبهه برای پیروزی ایرانی اسلامی هستند.

وی گفت: این عزیزان کشور را در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و فناوری پیشرفت داده‌اند؛ من از جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشور پیشرفته و فناور یاد می‌کنم. ما برای جلوگیری از خام‌فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل تولید هستیم؛ این زنجیره علاوه بر اشتغال و ایجاد ارزش افزوده، می‌تواند تولید را در مراحل مختلف تکمیل کند و این امکان در کشور ما وجود دارد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه تولید در عرصه‌های مختلف نیاز به نقشۀ راه دارد، تصریح کرد: گفت‌وگوهای اقتصادی و انعقاد قراردادها در این حاشیه این نمایشگاه که بخشی از توانایی‌های ایران است، از بخش‌های مهم و مورد توجه خواهد بود.

رئیسی عنوان کرد: ما ظرفیت‌های بسیاری داریم و باید این امکانات از قوه به فعلیت برسد و این نیز شدنی است.

وی اضافه کرد: امروز اگرچه غرب می‌کوشد در منطقۀ ما دسترسی به فناوری‌های نوین رخ ندهد و می‌خواهد سلطه‌گری‌اش را ادامه دهد، اما به‌برکت تلاش متخصصان ما بسیاری از دانش‌ها در کشور ما بومی شده است و امکان خروج یک دانش حتی با ترور دانشمندان ما امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: جایی که بیشتری فشار دشمن بوده تا ما دسترسی پیدا نکنیم، ما بیشترین موفقیت را داشته‌ایم، به‌عنوان مثال در عرصه هسته‌ای و یا صنایع دفاعی بیشترین فشار را تحمل کرده‌ایم ولی بیشترین پیشرفت را داشته‌ایم، البته ما گفته‌ایم دستیابی به سلاح هسته‌ای در دکترین ما وجود ندارد و این مسئله فتوای رهبر ماست؛ نه به‌خاطر حرمت بین‌المللی و آژانس.

رئیسی بیان کرد: استفاده از این فناوری در دستورکار ما بوده و خواهد بود و استفاده‌های بسیاری از این صنایع خواهیم داشت. علی‌رغم خواست نظام سلطه، توانایی بسیاری در ایران وجود دارد و جهانیان می‌توانند به‌صورت مستقل با ابتکار برای ملت خود و کشورهای دیگر مؤثر باشند. نظام سلطه نمی‌تواند دولت‌های مستقل و ملت‌های مصمم را از خودکفایی و استقلال بازبدارد.

وی عنوان کرد: قدرت نظامی بسیار مهم است اما قدرت تولید و صادرات کم‌تر از قدرت نظامی نیست، قدرت تولید و اقتصاد کنار قدرت نظامی، یک کشور را قوی می‌کند، تولیدکنندگان ما امروز در جایگاه تولید قدرت هستند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: این نمایشگاه موجب امیدآفرینی برای جامعه خواهد بود؛ خط ترانزیتی بسیار به‌صرفه، مطمئن و با زمان کوتاه را در اختیار داریم و این زمینه‌ای برای حمل‌ونقل کالا خواهد بود.

رئیسی گفت: توصیه می‌کنم تجارت با ارزهای ملی دنبال شود، الحمدلله این مسئله در جهان مطرح است و در اتحادیه شانگهای، اوراسیا و بریکس موضوع تجارت با ارزهای ملی مطرح می‌شود و باید دنبال شود.

وی یادآور شد: ایران امکان صدور خدمات فنی و مهندسی را دارد و نیروهای متخصص ما می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند و ما در بیش از 20 کشور جهان، این خدمات را انجام می‌دهیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: افزایش مراکز بازرگانی و هم‌چنین هماهنگی رایزنان بازرگانی اقدام خوبی است و باید توانمندی‌های ما به جهانیان معرفی شود، این مراکز بازرگانی می‌توانند این نقش مهم را ایفا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =