آقایان پس از ۳۵ سالگی سالی یک بار این آزمایش را بدهند

رئیس کمیته نورویورولوژی ایران گفت: مردان بعد از ۳۵ سالگی باید سالی یکبار آزمایش پروستات بدهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهری مهراد گفت: با توجه به اینکه مشکلات اورولوژی از شایع‌ترین علل مراجعه مردان به مراکز درمانی است، چکاپ کامل مردان روز چهارشنبه چهارم بهمن با ۵۰ درصد تخفیف در دفتر انجمن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نشانه‌هایی که می‌گویند باید به یک اورولوژیست مراجعه کنید

وی افزود: مشکلات پروستات از شایع‌ترین علل مراجعه مردان به مراکز درمانی است که از ۴۰ تا ۵۰ سالگی این بیماری علائم خود را نشان می‌دهد.

مهراد اظهار داشت: همه مردان با هر گونه سبک زندگی ممکن است به بیماری پروستات دچار شوند و در صورت عدم درمان به موقع منجر به مشکلات ادراری می‌شود در حالی که بزرگی پروستات با آزمایش PSI و تشخیص به موقع می‌تواند جلوی عوارض آن را بگیرد.

وی با توصیه به مردان که از سن ۳۵ سالگی باید سالی یکبار آزمایش پروستات بدهند، تصریح کرد: بسیاری مردان به دلیل مشغله‌های زیاد، دچار بزرگی و سرطان پروستات می‌شوند.

مهراد، پروستات را شایع‌ترین علت مرگ و میر مردان دانست و گفت: در عین حال این بیماری با انجام آزمایش و تشخیص به موقع و انجام اقدامات لازم درمانی قابل درمان است.

وی تصریح کرد: کسانی که داروهای تقویت جنسی استفاده می‌کنند، ورزشکارانی که داروهای استروژنی مصرف می‌کنند در معرض ابتلاء به سرطان پروستات قرار می‌گیرند.

این اورولوژیست ادامه داد: همه عفونت‌های مقاربتی می‌تواند با عفونت پروستات همراه باشد و سوزش ادرار شدید، درد هنگام نشستن و دفع خون از ادرار و علائم التهابی از نشانه‌های ابتلاء به این بیماری است.

به گفته مهراد، کسانی که جراحی پروستات انجام دادند دچار عوارضی مانند بی اختیاری ادرار، مشکلات جنسی می‌شوند که با مراجعه به پزشک قابل درمان است.

وی با بیان اینکه دیابت از بیماری‌هایی است که فرد را دچار بی اختیاری ادرار می‌کند، اظهار داشت: عدم مراجعه به اورولوژیست باعث ایجاد عوارض بیشتر در بیمار می‌شود و اغلب دیابتی‌ها دچار عفونت‌های مکرر هستند.

ضرورت آگاهی رسانی به مردان

مهراد تاکید کرد: آگاهی رسانی به مردم در مورد مشکلات اورولوژی بسیار ضروری است و بسیاری از مبتلایان به دیابت دچار عوارض مثانه می‌شوند و لازم است به اورولوژیست برای درمان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مردان چاق نیز در معرض خطر ابتلاء به مشکلات ادراری و پروستات نیز قرار می‌گیرند و با توجه به اینکه سلامت مردان باید مورد توجه قرار گیرد، ویزیت رایگان برای مردان در بیمارستان جم به مناسبت روز پدر انجام می‌شود.

به گفته مهراد، پلاسما درمانی کاربرد زیادی در بهبودی مشکلات مثانه دارد و این نوع درمان اکنون در مراکز درمانی انجام می‌شود.

منبع: معر

انتهای پیام/

کد خبر: 1217015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =