بیماری پروستاتیت را درمان دارد؟

یکی از اختلالات شایع مربوط به غده پروستات که اکثر مردان در سنین بالا به آن مبتلا می‌ شوند ، التهاب پروستات یا به عبارت دیگر پروستاتیت است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگر برای دفع ادرار نیاز به سوند ادراری دارید ، با ثبت درخواست وصل سوند ادراری در منزل این عمل تخصصی را به پرستاران مجرب ما بسپارید .

بیشتر بخوانید:

معرفی چند درمان‌ جایگزین جراحی پروستات

پروستاتیت چیست ؟

غده پروستات یک غده گردویی شکل کوچک است که درست زیر مثانه قرار دارد و مجرای ادرار را در مردان احاطه کرده است . در اثر عفونت‌ های باکتریایی و دیگر اختلالات ، اندازه این غده بیشتر شده و دفع ادرار را برای فرد مشکل می ‌کند ، در این شرایط پروستاتیت یا همان التهاب پروستات رخ می ‌دهد .

پروستاتیت معمولاً از طریق ورود باکتری و بیماری ‌های مقاربتی از راه مجرای ادراری صورت می ‌گیرد اما می ‌تواند به دلیل سندرم درد مزمن لگن ، یکی از شایع ‌ترین علل وقوع پروستاتیت ، اتفاق بیفتد.

انواع پروستاتیت

پروستاتیت به چهار نوع اصلی تقسیم می‌ شود :

پروستاتیت التهابی بدون علامت : این نوع پروستاتیت با التهاب پروستات مشخص می ‌شود ، اما علائمی ایجاد نمی‌ کند .

پروستاتیت حاد باکتریایی : این نوع پروستاتیت یک عفونت باکتریایی حاد است که معمولاً با آنتی ‌بیوتیک درمان می‌ شود .

پروستاتیت مزمن باکتریایی : این نوع پروستاتیت یک عفونت باکتریایی مزمن است که معمولاً با آنتی‌ بیوتیک‌ های طولانی‌ مدت درمان می‌ شود .

سندرم درد مزمن لگن : این نوع پروستاتیت با درد یا ناراحتی در ناحیه لگن مشخص می‌ شود ، اما علت مشخصی ندارد .


علائم پروستاتیت چیست ؟

علائم نشان دهنده پروستاتیت عبارتند از :

تکرر ادرار

درد یا ناراحتی در ناحیه لگن یا بیضه‌ ها

سوزش ادرار

درد در هنگام انزال


پروستاتیت چگونه تشخیص داده می شود ؟

معمولاً پزشک معالج با معاینه فیزیکی ، آزمایش خون و آزمایش می تواند پروستاتیت را تشخیص دهد . در ادامه به بررسی هر یک از این موارد تشخیصی می پردازیم :

معاینه فیزیکی : در معاینه فیزیکی ، پزشک ممکن است ناحیه لگن شما را برای بررسی تورم یا حساسیت بررسی کند . آنها همچنین ممکن است برای تشخیص دقیق پروستاتیت یک معاینه مقعدی نیز انجام دهند .

آزمایش خون : آزمایش خون می تواند برای بررسی وجود عفونت یا التهاب استفاده شود . آزمایش خون ممکن است شامل موارد زیر باشد :

آزمایش خون کامل

آزمایش آنتی بادی

آزمایش سرعت رسوب گلبول های

آزمایش ادرار : آزمایش ادرار می تواند برای بررسی وجود عفونت یا التهاب تجویز شود . آزمایش ادرار ممکن است شامل موارد زیر باشد :

آزمایش پروتئین ادرار

کشت ادرار

سایر آزمایش ها : در برخی موارد ، ممکن است پزشک آزمایش های دیگری را برای تشخیص پروستاتیت تجویز کند . این آزمایشات ممکن است شامل موارد زیر باشد :

بیوپسی پروستات

سونوگرافی ترانس

سیستوسکوپی


پروستاتیت چگونه درمان میشود ؟

درمان پروستاتیت به علت آن بستگی دارد . اگر پروستاتیت ناشی از عفونت باکتریایی باشد ، معمولاً با آنتی ‌بیوتیک قابل درمان است . اگر پروستاتیت ناشی از عفونت ویروسی یا التهاب ناشی از بیماری دیگری باشد ، معمولاً با داروهای ضد التهابی درمان می‌ شود و اگر پروستاتیت ناشی از آسیب یا اختلالات خود ایمنی باشد ، ممکن است نیاز به درمان ‌های خاص ‌تری باشد .


چگونه از پروستاتیت پیشگیری کنیم ؟

هیچ راه قطعی برای پیشگیری از پروستاتیت وجود ندارد . با این حال ، رعایت نکات زیر می‌ تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد :

درمان عفونت ‌های دستگاه ادراری به موقع

رعایت بهداشت فردی و جنسی

اجتناب از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر

کنترل استرس

منبع: عصر ایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1219057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =