استان کرمانشاه در زمینه برنامه‌های مشارکت آفرین در کشور پیشگام است

مدیر کل سیاسی و انتخابات وزارت کشورگفت: استان کرمانشاه در زمینه طرح ریزی برنامه ها و ابتکارات مرتبط با حوزه انتخابات و مشارکت آفرینی، در میان استان های کشور پیشگام است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، عبدالله مرادی مدیرکل سیاسی و انتخابات وزارت کشور روز شنبه در نشست ستاد انتخابات استان که به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور رئیس ستاد انتخابات استان و اعضای ستاد برگزار شد؛ گفت: خوشبختانه موضوع انتخابات در استان کرمانشاه به خوبی راهبری می‌شود و دغدغه‌هایی که شاید در برخی استان ها در زمینه بی طرفی، دقت نظر فرمانداران و یا عدم سوگیری مدیران وجود داشته باشد، در استان کرمانشاه با کمترین سطح آن مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به تنوع قومی و مذهبی در سطح استان شاید وجود برخی چالش ها، طبیعی به نظر برسد ولی شاخص‌های استان کرمانشاه در این حوزه مثبت و مناسب است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: راهبردهای مدیریت استان پیرامون مشارکت آفرینی و امور اجرایی انتخابات، دقیق، درست و جامع هستند که جای تقدیر و تشکر جدی و خداقوت دارد.

وی با تقدیر از برنامه های خوب استان در حوزه‌های مرتبط با انتخابات، در ادامه عنوان کرد: یکی از ابتکارات استان کرمانشاه بهره گیری از توان و ظرفیت مدیران دستگاه‌های مختلف در جایگاه دبیری کمیته های زیر مجموعه ستاد انتخابات استان است که در سایر استان‌ها چنین ابتکاری صورت نگرفته است.

مرادی افزود: همچنین برقراری حجم گسترده ای از ارتباطات با حلقه‌های میانی، معتمدین، فعالان اجتماعی سیاسی، فرهنگی، عشایری و گروه‌های مردم نهاد از دیگر اقدامات خوب ستاد انتخابات استان کرمانشاه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بی طرفی مجریان در انتخابات را یک اصل اساسی دانست و گفت: خوشبختانه در استان کرمانشاه از همه فرمانداران کرمانشاه اطمینان خاطر داریم.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت بی‌طرفی در انتخابات است و ما به رای مردم به هر گرایش فکری اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل، متعهد و پایبند هستیم، افزود: رئیس جمهور تاکید کردند دولت هیچ نامزدی در انتخابات ندارد و از هیچ جناح سیاسی هم حمایت نمی کند.

مرادی به برنامه های استان در حوزه مشارکت آفرینی اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه های شاد با حضور خانواده ها با هدف ایجاد نشاط انتخاباتی در روز ۱۱ اسفند یک اتفاق بسیار مبارکی است که این تجربه در سایر استان ها هم باید دنبال شود.

وی گفت: استان کرمانشاه در زمینه برنامه ها و ابتکارات مرتبط با حوزه مشارکت آفرینی، در میان استان های کشور پیشگام است.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور عنوان کرد: مدیریت اجرایی استان کرمانشاه از ترکیب افرادی انقلابی، اندیشمند، دارای نگاه عالمانه و پا کار و اندیشمند تشکیل شده است و این عملکرد خوب حاصل چنین ویژگی هایی است.

وی بر بی طرفی در انتخابات تاکید کرد و گفت: از استاندارد سلامت انتخابات نباید ذره ای تخطی کنیم و مدیران باید قدردان اعتمادی باشند که نظام به آن‌ها کرده است و از هرگونه سوگیری به شدت پرهیز کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور بر استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در تقویت فضای مشارکت در انتخابات تاکید کرد و گفت: باید فضا برای برگزاری مناظره‌ها و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها باز شود.

وی تاکید کرد: ارتباط با حلقه های میانی یک امر تشریفاتی و مختص به انتخابات نیست و گفتمان مستمری باید در این حوزه برقرار باشد و روند بیان مطالبات به بیان مسئله و در ادامه گفتمان واحد و برنامه مشترک تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =