دستگیری کلاهبرداران با عنوان جمع‌آوری نذورات در لرستان + جزئیات

رئیس پلیس فتا لرستان از شناسایی و دستگیری دو متهم به جرم کلاهبرداری با عنوان جمع‌آوری نذورات در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین سپه‌وند امروز، ۱۵ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه حضوری دو نفر از شهروندان لرستانی مبنی بر این‌که شخصی با فریب آن‌ها و با سوءاستفاده از نام یک نهاد دولتی و به بهانه جمع‌آوری نذورات اقدام به برداشت ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب آن‌ها کرده است، پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

دستگیری شرور مسلح در فنوج + جزئیات

وی تصریح کرد: متهمان با انجام تبلیغات در فضای مجازی و ارتباط با خیرین، خود را نماینده یک نهاد دولتی معرفی کرده و با جلب اعتماد آن‌ها، مبالغی را جهت هزینه در امورات خیر از آن‌ها طلب کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا لرستان خاطرنشان کرد: با اقدامات فنی و پلیسی انجام شده، متهمان پرونده که شامل ۲ نفر مرد جوان و میانسال بوده در استان‌های همجوار شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا لرستان انتقال داده شدند.

سپه وند ضمن اشاره به این‌که متهمان در تحقیقات اولیه، منکر بزه ‌ارتکابی شدند ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، به جرم خود اعتراف کرده، گفت: متهمان با سوءاستفاده از نام نیک سازمان و یا نهادهای دولتی و مردمی فعال در امور خیریه و با انجام تبلیغات دروغ در فضای مجازی اعتماد افراد نیکوکار را جلب کرده و با استفاده از این ترفند و بدون حضور فیزیکی افراد از آن‌ها می‌خواهند که مبالغی را برای آن‌ها کارت به کارت کرده و یا با ورود به سایت‌های جعلی از پیش طراحی شده فیشینگ اقدام به خالی کردن حساب آن‌ها می‌کنند.

وی با بیان اینکه جهت کمک و واریز وجه جهت مصرف در امورات خیریه حتماً از نهادهای رسمی دارای مجوز و شناخته شده اقدام کنید، ادامه داد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی و انتقال مبالغ خیریه به افراد غریبه نیست و تحت هیچ عنوانی نباید به افرادی که با نام نهادهای دولتی سعی در مجاب کردن شما برای واریز وجه به حسابشان را دارند اعتماد کنید و فریب آن‌ها را بخورید.

رئیس پلیس فتا لرستان خاطرنشان کرد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =