نشست تبیینی نقش انقلاب اسلامی در زمینه سازی دولت مهدوی برگزار شد

به همت کانون بسیج اساتید، نشست تبیینی نقش انقلاب انقلاب اسلاکی در زمینه سازی دولت مهدوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با حضور امام جمعه بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، همزمان با دهه‌ فجر نشست تبیینی با عنوان نقش انقلاب اسلامی در زمینه سازی دولت مهدوی با حضور محمد عبادی زاده امام جمعه‌ شهرستان بندرعباس، محمد حسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، اسماعیل پاکنژاد مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از اساتید و کارمندان این واحد برگزار شد.

اسماعیل پاکنژاد، مسول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، با تاکید بر اینکه انقلاب و مهدویت از یکدیگر جدا شدنی نیستند، بیان کرد: انقلاب اسلامی نقش بسیار زیادی در گسترش و تعمیق و درک مباحث مهدوی در دنیا دارد، و اگر باور به مهدویت نبود، انقلابی نیز شکل نمی‌گرفت.

وی در ادامه افزود: وجود و ثمره‌ این انقلاب در انقلاب امام زمان(ع) اثر گذار است و حکومت مهدوی زمانی ایجاد خواهد شد که تربیت نیروی تراز مهدوی صورت بگیرد و قطعاً انقلاب اسلامی در این مسیر در حال حرکت است.

پاکنژاد در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که ما با دانشجویان در ارتباط هستیم، وظیفه‌ ما دانشگاهیان در قبال تربیت نیرو سنگین تر است، زیرا تربیت از دل همین جوان‌ها شکل می‌گیرد.

در ادامه محمد عبادی زاده امام جمعه شهرستان بندرعباس بیان کرد: بحث انقلاب اسلامی با دولت مهدوی یک موضوع بسیار مهم است و اگر بخواهیم در نگاه و اندیشه سیاسی اسلام، مهم ترین موضوع را احصا کنیم، موضوع امامت و حکومت است.

عبادی زاده افزود: حکومت در اندیشه سیاسی اسلام یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بوده که هم مورد تاکید قرآن کریم و اهل بیت و در فقه اسلامی نیز به آن توجه ویژه شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در اندیشه سیاسی اسلام، یکی از اساسی ترین اصول اسلام، حکومت بر مبنای امامت است.

امام جمعه شهرستان بندرعباس با بیان اینکه هیچ بشری در اصول فقه حق حاکمیت بر دیگری را ندارد افزود: حق حکومت در اسلام فقط متعلق به خداوند است، و از آنجایی که او به تمامی زوایای وجودی ما احاطه دارد، تمامی نیاز های مادی و معنوی ما را می‌داند.

وی افزود: لازم به ذکر است که خداوند متعال قوانین را برای جامعه وضع میکند و حق حکومت را به پیامبران و امامان و در سلسله‌ مرتبه طولی به کسانی که حق ولایت را بر بشر دارند تفویض می‌کند.

امام جمعه بندرعباس حکومت انقلاب اسلامی را پرچم دار دولت مهدوی دانست و تشریح کرد: مسیر و هدفگذاری های انقلاب اسلامی با دولت مهدوی یکسان است و همچنین خواستگاه انقلاب اسلامی ایران با خواستگاهی که دولت مهدوی دارد مشابه است، هر چند که ممکن است فاصله‌ ما با آن دور باشد، اما باید به دنبال او باشیم.

خبرنگار: نسیم اسپید

انتهای پیام/

کد خبر: 1219149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =