موزفروشان کلاهبردار به دام افتادند

رییس پلیس فتای استان البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری خبر داد و گفت: متهمان در قالب فروشندگان دوره گرد اطلاعات کارت بانکی شهروندان را کپی کرده بودند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده برداشت غیرمجاز به صورت حضوری از حساب شهروندان به پلیس فتای استان البرز، بررسی موضوع به صورت جدی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

باند کلاهبرداری فروش سئوالات کنکور در مرند دستگیر شد

وی افزود: پس از بررسی‌های مقدماتی و محرز شدن برداشت اسکیمری از حساب شاکیان پرونده، مأموران با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند همه مالباختگان از یک دستفروش دوره گرد در مناطق شهرهای نظرآباد و تهران موز خریداری کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای استان البرز مطرح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی هویت سه نفر از عاملان این کلاهبرداری‌ها شناسایی و همه آنها در یک عملیات غافلگیرانه در شهر تهران دستگیر شدند. متهمان تاکنون به کپی برداری از کارت بانکی یک هزار و ۲۵۰ نفر از شهروندان اعتراف کرده‌اند.

سرهنگ جلیلیان ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این باند را حدود ۲۰ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از ۵۰۰ کارت بانکی کپی برداری شده کشف و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند.

رئیس پلیس فتای استان البرز بیان کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند و تلاش پلیس برای شناسایی سایر مالباختگان این پرونده ادامه دارد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان حین خرید از فروشندگان دوره گرد حتماً رمز کارت بانکی را خودشان وارد کنند و موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =