کلاهبرداری بیش از ۵ میلیارد ریال با روش اسکیمر / ۴ نفر دستگیر شدند

رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند ۴ نفره که با روش اسکیمر بیش از پنجاه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد و گفت: کلاهبرداران هم از کارت بانکی شهروندان عکس می گرفتند و هم کارت را کپی می کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی بصورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

بیشتر بخوانید:

هشدار پلیس؛ مراقب کلاهبرداری با برداشت از کالابرگ الکترونیکی باشید

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد قربانیان این پرونده عموما پس از خرید در بازار تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه متهمین برای گمراه کردن پلیس دائما مکان خود را عوض میکردند، گفت: در روند پیگیری پرونده پلیس به سرنخ های جدیدی رسید و مشخص شد متهمین در قالب یک باند چهار نفره در محدوده بازار تهران و تعدادی از پمپ بنزین های پایتخت فعالیت خود را پیش می برند که با تیزهوشی پلیس همه اعضای باند شناسایی و پس از تشریفات قضایی در حالی که مشغول کپی کردن کارت بانکی مردم بودند دستگیر شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجرمین نیز با گذشت زمان و به روز شدن نحوه ارائه خدمات بانکی و ... روش های خود را به روز می کنند خاطرنشان کرد: مجرمین این پرونده در برخی موارد از کارتهای بانکی شهروندان عکس می گرفتند تا جزئیات اطلاعات کارت را در اختیار داشته باشند و در بیشتر موارد هم در پوشش متصدی پمپ بنزین و یا دست فروشی در بازار با گرفتن کارت مردم در کمترین زمان اقدام به کپی کارت می کردند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه تعداد شکات این پرونده بیش از ۶۰ نفر است و همچنان نیز در حال افزایش است ادامه داد: با بررسی انجام شده از تراکنش کلاهبرداران مشخص شد که این افراد با کارت‌های بانکی مردم اقدام به خرید انواع وسایل اعم از پلی استیشن، آجیل، فرش، میوه، طلا و... کرده بودند. خرید ۱۰۰ میلیون تومان آجیل، ۵۰ میلیون تومان پسته ۲۸ میلیون تومان میوه و... از جمله اقدامات این افراد بود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است توصیه کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند به هیچ عنوان کارت بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند و حتما عملیات بانکی و وارد کردن رمز را شخصا انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان بدون اطلاع از رمز عبور امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.،در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق مرکز فوریتهای سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =