کلینتون خواستار کناره‌گیری نتانیاهو شد

وزیر خارجه پیشین ایالات متحده، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مانعی برای تحقق آتش‌بس در غزه اعلام کرد و خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،«نتانیاهو باید برود. او رهبر قابل اعتمادی نیست» این‌ها بخشی از سخنان وزیر خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا هیلاری کلینتون در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» است.

بیشتر بخوانید:

از نتانیاهو اصرار از بایدن انکار؛ تلاش برای درگیر کردن آمریکا در یک جنگ مستقیم با ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو علی‌رغم درخواست‌های بین‌المللی، هر بار با بهانه‌ای حاضر به پذیرش آتش‌بس با حماس نیست و بر این باور است که پذیرفتن خواسته‌های حماس تسلیح شدن است و «فاجعه به همراه خواهد داشت».

کلینتون با انتقاد از عملکرد نتانیاهو تصریح کرد «تحت نظارت او بود که این حمله (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد. اگر او مانعی برای آتش‌بس است و اگر مانعی برای یافتن اقداماتی که یک روز پس از آن (آتش‌بس) باید صورت بگیرد، او قطعاً باید کنار برود».

کلینتون در ادامه با دفاع از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن در قبال جنگ غزه گفت « فکر می‌کنم روشن است که بایدن هر اقدامی را که در توان دارد انجام می‌دهد تا بر نتانیاهو تأثیر بگذارد».

وی در عین حال گفت که رئیس‌جمهور ایالات متحده تا در قبال نگرانی‌های «مشروع مردم اسرائیل پس از هفتم اکتبر (۱۵ مهر)» پاسخگو باشد و در مواجهه با این تحولات «در کنار اسرائیل بود».

کلینتون در بخشی از مصاحبه خود برای رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را قائل شد و جنگ غزه را با جنگ اوکراین مقایسه کرد و گفت «شما با یک متجاوز چه می‌کنید؟ باید او را متوقف کنید».

وی همچنین تصمیم اخیر تل‌آویو برای انتقال عملیات نظامی به رفح را «هولناک» توصیف کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یوآو گالانت اخیراً گفته که ارتش رژیم صهیونیستی پس از پایان عملیات در خان یونس به رفح خواهد رفت اما جدول زمانی خاصی برای آن اعلام نکرد.

کلینتون در واکنش به این تصمیم اسرائیل گفت «کاش آتش‌بس می‌شد. اگر حماس با آتش‌بس موافقت می‌کرد، آتش‌بس می‌شد».

وزیر خارجه پیشین ایالات متحده در حالی مسئولیت آتش‌بس را بردوش حماس انداخته است که گزارش‌ها نشان می‌دهد که تل‌آویو است که در این میان سنگ‌اندازی می‌کند.

طبق گزارش هیل، حماس با آتش‌بس موافقت کرده است اما تأکید کرده که این آتش‌بس باید به صورت دائم بوده و شامل آزادی تمامی اسرای فلسطینی در قبال اسرای اسرائیلی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =