بهادری جهرمی: ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم سه برابر شده است / افزایش حمایت از نخبگان

سخنگوی دولت با بیان اینکه فضای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده و ثبت شرکت‌های جدید در این دولت سه برابر شده است، از افزایش حمایت از نخبگان در حوزه‌های مختلف خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، همایش «ایران قوی با مشارکت حداکثری» با حضور سخنگوی دولت، بخشداران، شهرداران، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان فارس در دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.

سخنگوی دولت در این مراسم گفت: اگر امروز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی این توفیق را پیدا کرده که منادی شعار عدالت‌خواهی، حق‌طلبی، مبارزه با ظلم و ظالم در جهان باشد و اگر به خود می‌بالیم که پرچمدار مقابله با رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم که سال‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین قد علم کرده و کشورهای مقاومت، این رژیم و کشورهای حامی آن‌ها را هم به بحران مشروعیت مبتلا کرده‌اند، دلیل آن در صحنه بودن مردم است.

بیشتر بخوانید:

بهادری‌جهرمی: در دوران پهلوی از ۳۰ نماینده مجلس ۱۵ نفر را شاه انتخاب می‌کرد

علی بهادری جهرمی با بیان اینکه امروز ماجرای غزه واقعیات را به جهانیان نشان داد، افزود: امروز هزاران نقطه قوت در کشور داریم که دلیل اصلی تمام آن‌ها حضور مردم در صحنه است. حرکت ملت ایران امروز در مسیری است که، ولی و امام آن‌ها برایشان مشخص کرده است.

وی تأکید کرد: هرآنچه در طول این 45 سال اتفاق افتاده و هرجا نقطه امیدی بوده است، تنها دلیل اصلی آن حرکت مردم در مسیری است که رهبر انقلاب یا امام راحل مشخص کرده‌اند و هرجا نقطه ضعفی بوده، آنجایی بوده است که از مردم فاصله گرفته‌ایم.

بهادری جهرمی به شعار دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت مردمی وقتی شعار و گفتمان در میان مردم بودن را سر می‌دهد، از این منظر است که از عمق جان باور دارد اگر به دنبال حل هر مسئله‌ای است، شاه کلیدی به جز مردم در ایران اسلامی وجود ندارد.

سخنگوی دولت ضمن قدردانی از حضور ملت ایران در عرصه‌های مختلف گفت: ملت ایران، مردمی هستند که محیط و شرایط دفاع از مظلوم را فراهم کرده‌اند. مردمی که برای کشورشان دستاوردهای شگرف علمی و فرهنگی آورده‌اند. مردمی که تابلوهای ماندگار راهپیمایی اربعین و جشن غدیر را رقم زده‌اند. مردمی که دستاورهای علمی همچون این توانمندی‌های شگرف فضایی را رقم زده‌اند. مردمی که باعث شدند رئیس جمهور کشورشان برخلاف قبل از انقلاب که تمنای ورود تکنولوژی از کشورهای بیگانه را داشت، امروز صادرات تکنولوژی را فعال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه گفتمان دولت مردمی از این منظر باید درک شود، بر ضرورت استفاده از فرصت‌های خدمت‌رسانی به چنین مردمی تأکید کرد و گفت: دولت وقتی شروع به کار کرد، مهلت اجرای برنامه ششم توسعه تمام شده بود که بعدها این مهلت تمدید شد، اما بخش زیادی از تکالیف برنامه را این دولت اجرا کرد.

بهادری جهرمی تأکید کرد: جهاد اجرای قوانین معطل مانده، تکلیف شرعی ماست، چون حق مردم و دینی است که گردن ما مانده است بنابراین دولت و نمایندگان دولت در جای جای کشور باید میدان‌دار این تکلیف باشند.

وی با بیان اینکه دولت اراده کرده که ناترازی‌ها را حل کند، گفت: طبق گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی دهه گذشته ایران کمتر از نیم درصد بوده است یعنی تفاوتی با صفر نداشته است، اما در این دولت اراده است که چرخ رشد اقتصادی به حرکت در بیاید.

سخنگوی دولت با تصریح اینکه در حوزه انرژی سرمایه‌گذاری‌های جدی صورت گرفته است و بخش زیادی از کارخانجات ما پس از سال‌ها رکود به حرکت در آمده‌اند، افزود: در همین دوره، توسعه درآمدزایی با ارزش افزوده فعال شده است.

وی با بیان اینکه فضای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده و ثبت شرکت‌های جدید در این دولت سه برابر شده است، از افزایش حمایت از نخبگان در حوزه‌های مختلف به شکل قابل توجهی خبر داد و گفت: خدمت به مردم را باید به چشم عبادت، وظیفه و تکلیف ببینیم.

بهادری جهرمی همچنین به در پیش‌رو بودن انتخابات اشاره کرد و افزود: اگر شب قدر را شب ارتقا و سرنوشت‌سازی فردی بدانیم، انتخابات، شب قدر جمعی ماست، زمانی که با انتخاب درست یا غلطمان می‌توانیم سرنوشت کشورمان را رقم بزنیم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: ایام انتخابات برای مسئولان ایامی پر از کار و تلاش جهادی است، زیرا تقدیر با انتخابات سالم و مشارکت بالا و امنیت رقم می‌خورد.

وی به جایگاه کشورمان در دنیا اشاره کرد و گفت: جایگاه کشورمان در جامعه جهانی با اقداماتی نظیر حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه، مبارزه با ظلم به کودکان و زنان، مبارزه با انحراف تمدنی غرب و خود را متبلور می‌کند.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه باید نگاه جدی به انتخابات داشت، زیرا نه فقط تقدیر شهر و استان بلکه تقدیر کشور را رقم می‌زند، گفت: تقدیر در سطح ملی با انتخاب‌های درست رقم می‌خورد.

سخنگوی دولت تأکید کرد: باید نقش‌آفرینی موثری را در این شب قدرهای ملی داشته باشیم و با مشارکت و همکاری، همین ایام را هم بهانه‌ای برای خدمت‌رسانی و گره‌گشایی از مسائل مردم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =