سعی می‌کنم از ایده‌ها و نظرات دانشجویان و همکارانم در تصمیم گیری‌ها استفاده کنم

اسماعیل زینالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که فارغ التحصیل همین دانشگاه است، از ایده‌های دانشجویان برای پیشبرد مدیریت خود در این دانشگاه بهره می‌برد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین، اسماعیل زینالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین که از قضا فارغ التحصیل همین دانشگاه است، از ایده‌های دانشجویان برای پیشبرد مدیریت خود در این دانشگاه بهره می‌برد و از این جهت محبوبیت بسیاری در بین دانشجویان دارد.

زینالی ۲۵ سال عضو هیئت علمی دانشگاه بوده است و بعد از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی با جناب آقای موسی خانی همکاری کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با خبرنگار ایسکانیوز به گفت‌وگو نشست که شرح این صحبت به صورت زیر است:

ایسکانیوز: رشته تحصیلی شما چه بوده و در کدام دانشگاه تحصیل کردید؟

از آنجایی که خانواده‌ام ساکن تبریز بودند، از دبیرستان فردوسی تبریز مدرک دیپلم خود را اخذ کردم و در سال ۱۳۷۱ به عنوان دانشجوی کارشناسی در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد قزوین پذیرش شدم. همزمان در سال ۷۱ دانشگاه دولتی شیراز نیز قبول شده بودم و چند هفته‌ای در آن دانشگاه تحصیل کردم اما با مشورت خانواده انصراف داده و تحصیل خود را در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار شروع کردم. بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، دانشجوی کارشناسی ارشد و بورسیه هیئت علمی دانشگاه شدم و بعد در مقطع دکتری مشغول به تحصیل شدم.

ایسکانیوز: شما به عنوان یک استاد در این دانشگاه چه رشته‌ای تدریس می‌کنید؟

من تدریس خود را از درس عملی و آزمایشگاهی در تمام مقاطع شروع کردم و با توجه به اینکه رشته کارشناسی و ارشد من، معماری کامپیوتر می‌باشد، بیشتر درس‌های مربوط به معماری کامپیوتر، شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه را تدریس می‌کنم.

ایسکانیوز: چه خاطره‌ای از دوران تدریس خود دارید؟

خاطرات زیادی با دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند دارم و هم اکنون تعداد بسیاری از آن‌ها مدیران مطرح و موفق این استان هستند. در حال حاضر نیز تعداد قابل توجهی دانشجوی ارشد و دکتری دارم که در کار های تحقیقاتی و فعالیت آموزشی و پژوهشی با یکدیگر همکاری می‌کنیم.

ایسکانیوز: آیا از نظر خودتان شما استاد خوش نمره و با اخلاقی هستید؟

خوش اخلاق یا بد اخلاق بودن یک ارزیابی از طرف دانشجویان است. نمره‌های خوب دانشجویان در واقع باعث رضایت استاد می‌شود. ولی آن چیزی که همیشه به عنوان یک اصل در نظر گرفتم و همچنین بازخورد خوبی هم از دانشجویان دریافت کردم، این بود که همیشه شان و شخصیت دانشجویان را حفظ کردم که این امر باعث می‌شود دانشجویان هم به صورت متقابل برای استاد خود احترام بسیاری قائل شوند.

ایسکانیوز: آیا به ورزش کردن علاقه دارید؟

ورزش کردن را دوست دارم و در حد توان آن را دنبال می‌کنم. در گذشته نیز در ورزش هایی مانند فوتبال، والیبال و تنیس روی میز فعالیت می‌کردم.

ایسکانیوز: تیم مورد علاقه شما در فوتبال کدام است؟

چون تبریزی هستم تیم مورد علاقه من ابتدا تراکتور و بعد پرسپولیس است.

ایسکانیوز: آیا در حوزه مدیریتی خود از نظرات اساتید دیگر و دانشجویان نیز استفاده می‌کنید؟

از آنجایی که در این دانشگاه به عنوان دانشجو و نیز به عنوان پرسنل و همچنین ۲۵ سال در هیئت علمی دانشگاه، خدمت کردم بنابراین تمام زوایا را در نظر خواهم گرفت و سعی می‌کنم از ایده‌های دانشجویان و همکاران خودم در تصمیم گیری بهتر استفاده کنم و همچنین دیدگاه های مختلف را در تصمیم گیری خودم در نظر می‌گیرم.

ایسکانیوز: در پایان نیز یک جمله که از نظر شما برای دانشجویان مفید است، بگویید.

دانشجویان فرهیخته ما هوش و استعداد بسیاری دارند و اکنون که در عصر تکنولوژی هستیم برای تصمیم‌گیری در فعالیت‌های خود داده‌هایی را به دست می‌آورند و بهتر است که جمع بندی درستی از این داده‌ها داشته باشند.

بهتر است دو تا نکته را همیشه در نظر بگیرند. اول اینکه زمان خود را صرف کارهای مفید و تلاش برای انجام فعالیت‌هایی کنند که در نهایت از آن رضایت داشته باشند. و دوم اینکه به سمت علاقه خود گام بردارند و بدانند وقتی در راستای علاقه خود پیش بروند، رشد و پیشترفت آن‌ها دو چندان خواهد شد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1220449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =