رویداد صدرا، طرحی برای اشتغال همزمان با تحصیل

دکتر امین بابازاده: تربیت نیروی انسانی ماهر استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی و ضرورت کشور است.

دکتر امین بابازاده ریاست دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد ارومیه و مدیر اجرائی رویداد صدرا در مصاحبه با خبرنگار ایسکانیوز درباره طرح پویش اینگونه گفت: طرح پویش و اشتغال همزمان با تحصیل طرحی است که از ۱۰ ماه قبل در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه فعالانه در حال انجام و پیگیری است. در این طرح دانشکده مهارت و کارآفرینی با حدود ۷۰ جلسه مذاکره و تببین منجر به تفاهم‌نامه با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و موسسات مختلف شده تا دانشجویان بتوانند همزمان با تحصیل به این مراکز معرفی شوند و در حین تحصیل به مهارت آموزی و کسب تجربه بپردازند و با محیط کار واقعی آشنا شوند.

بابازاده همچنین افزود: طرح پویش باعث می‌شود دانشجویان با قرار گرفتن در شرایط واقعی محیط کار، خود را برای مواجهه با شرایط مختلف در بازار کار آماده نمایند و با تجربه‌ای کسب می‌کنند. موجب تحول در بازار کار شوند. در این طرح دانشجو می‌تواند بدون داشتن سابقه کاری مشغول فعالیت و کار شود و این فعالیت برای وی سابقه کاری محسوب می‌شود.


وی درباره دانشجویان فعال در طرح پویش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در طول این ۱۰ ماه توانسته ۸۳۲ نفر از دانشجویان را با معرفی دانشکده مهارت و کارآفرینی به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و موسسات وارد بازار کار نماید.

بابازاده درمورد برنامه ریزی های آینده برای این طرح گفت: دانشگاه آزاد ارومیه قصد دارد تعداد شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی طرف همکار در اجرای این طرح را افزایش دهد تا امکان اشتغال دانشجویان بیشتری را فراهم سازد.

وی افزود: پرورش نیروی انسانی ماهر ضرورت کشور است و برنامه تحولی استراتژیک دانشگاه آزاد نیز بر این اساس واحدها را به این مهم مکلف نموده‌. زیرا پیشرفت کشور و تحولات تجاری و محیط کسب و کار ملی و بین المللی، شرایط اقتصاد کشور نیروی ماهر و کاربلد می‌طلبد و جایی که می‌شود این نیروها به صورت عملی آموزش ببینند، محل تلاقی صنعت و دانشگاه است. سرلوحه ما با توجه به دستورات ریاست محترم استان و پیگیری های معاون آموزشی و مهارتی و اهداف طرح پویش‌، تبدیل دانشگاه به دانشگاه کارآفرینی و تربیت نیروی ماهر در استان است.


بابازاده درباره فعال بودن طرح پویش در واحدهای استان آذربایجان غربی گفت: این طرح در واحدهای دیگر نیز فعال است و اکثریت آن‌ها این طرح را در برنامه اجرایی دارند.

وی در پاسخ به سوال اینکه آیا دانشجویان می‌توانند بعد از پایان تحصیل همچنان به فعالیت خود در شرکت ها یا موسساتی که شاغل هستند ادامه دهند گفت: قطعا اگر دانشجویی بتواند توانایی‌های خود را در صنعتی که به آن معرفی شده نشان دهد در اولویت استخدام و ادامه کار در آن مجموعه قرار می‌گیرد. زیرا که نیروی انسانی ماهر از ارزشمندترین دارایی‌ها و منابع هر مجموعه می‌باشد و سازمان ها علاقه در حفظ نیروی ماهر برای بقای خود دارند.


ریاست دانشکده مهارت و کارآفرینی در پایان نیز بیان داشت که طبق آیین‌نامه اجرایی طرح پویش کشوری دانشجویان در هر مقطعی می‌توانند در طرح پویش شرکت کنند و در پایان دوره مدرک خود را دریافت کنند. برای مثال دانشجویان کارشناسی بعد از چهار نیمسال می‌توانند گواهی پایان دوره طرح پویش خود را دریافت کنند که این گواهی معتبر و قابل ترجمه است.

خبرنگار : ثنا عسگری

انتهای پیام/

کد خبر: 1220460

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =