به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین، به لطف الهی این عزیمت از سوی دولت سیزدهم آغاز شد و در تمام دانشگاه‌های سراسر کشور به اجرا درآمد و طبق قانون زمین‌هایی که در اختیار دانشگاه بودند، به کارکنان و اعضای هیئت علمی واگذار شدند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین، به صورت ویدئو کنفرانس عملیات اجرایی احداث ۹۶۰ واحد مسکونی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین و دانشگاه بین المللی امام خمینی نیز با حضور مسئولان استانی و کشوری در قزوین آغاز شد.

علی اکبر صالحی عضو هیات منای دانشگاه و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در خصوص عملیات کلنگ زنی واحدهای مسکونی دانشگاه آزاد گفت: یکی از غدغه‌های عمومی مردم بحث مسکن است که این مشکل نه تنها در ایران بلکه در کشور های دیگر با کمی شدت و ضعف، وجود دارد. در این وضعیت معیشتی، دولت سیزدهم به تامین مسکن برای غشری از مردم نظیر کارمندان و هیئت علمی دانشگاه اندیشید.

صالحی ادامه داد: قریب به ۳۰ سال از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین می‌گذرد و خرسندیم که آغاز کننده این عملیات مبارک، دانشگاه آزاد قزوین است. از دکتر جاسبی و آیت‌الله باریک بین تقدیر و تشکر می‌کنم که گام بزرگی را در خصوص تأسیس این دانشگاه برداشتند و اکنون به یکی از زیبا ترین و با کیفیت‌ترین واحدهای دانشگاه آزاد در کشور تبدیل شده است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر نسبت به آینده دانشگاه آزاد اسلامی بسیار امیدوارتر شده‌ام و این که این دانشگاه به سمت شفافیت مالی و آموزش اصولی حرکت کرده، بسیار امید بخش است.

علی اکبر صالحی در ارتباط با ضرورت این عملیات بزرگ تاکید کرد و افزود: با توجه به حقوقی که غشر دانشگاهی دریافت می‌کنند، یکی از دغدغه آن‌ها تامین مسکن مناسب است. یک استاد دانشگاه برای اینکه در کار خود موفق باشد و بتواند به مسائل علمی بهتر رسیدگی کند، مشغله‌های فکری نباید برای او ممانعت ایجاد کنند. یکی از مهم ترین این مشکلات بحث تامین مسکن مناسب است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: به لطف الهی این عزیمت از سوی دولت سیزدهم آغاز شد و در تمام دانشگاه‌های سراسر کشور به اجرا درآمد و طبق قانون زمین‌هایی در اختیار دانشگاه بودند، به ‌کارکنان و اساتید بزرگوار واگذار شدند که بتوانند محل سکونت خود را احداث کنند. اگر در این زمینه وام آسان نیز در اختیار آن‌ها قرار بگیرد این فرآیند به خوبی پیش خواهد رفت و این بهره‌وری زود تر به نتیجه خواهد رسید.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران در پایان یادآور شد: دانشگاه آزاد زمینی به مساحت ۵۸ هزار مترمربع در محدوده دانشگاه در کنار مجتمع خوابگاهی برای ساخت واحدهای مسکونی اساتید و کارکنان اختصاص یافته است. این واحدها با زیربنای ۱۱۰ متر در ۶۰ بلوک ۱۶ واحدی هر بلوک چهار طبقه در مدت دو سال ساخته می شود. این واحدها با ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۴۰۰ میلیون تومان آورده متقاضی در دو سال احداث می شود. همچنین ساخت ۷۵۰ واحد مسکونی ویژه اساتید و کارکنان دانشگاه بین المللی در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار در خارج از محدوده دانشگاه و شمال اتوبان آغاز شد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1220636

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =