لزوم توانمند سازی فعالان دانشجویی حوزه صنایع دستی

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم لزوم توانمند سازی فعالان انجمن‌های علمی و کانون‌های مرتبط با میراث فرهنگی را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی بادپا مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نخستین نشست هم‌اندیشی انجمن‌های علمی دانشجویی رشته صنایع‌دستی با وزارت میراث فرهنگی و وزارت علوم گفت: نشستی که برگزار شده با موضوع آشنایی با فعالیت‌های معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی است. طی تفاهم نامه‌ای که معاونت فرهنگی وزارت علوم با معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی داشته اند مقرر شد جهت توانمند سازی و ارتقای سطح فعالیت‌های کانون‌های صنایع دستی و همین طور انجمن‌های علمی مرتبط با صنایع دستی در دانشگاه‌ها اقدامات متعددی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید:
انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت ملی صنایع مس ایران

وی افزود: استفاده از ظرفیت کانون‌ها و انجمن‌های علمی صنایع دستی که ۱۸ انجمن و ۶۳ کانون صنایع دستی که جمعا ۸۱ تشکل دانشجویی است که تخصصی مرتبط با صنایع دستی هستند.

بادپا تصریح کرد:در رشته‌های مختلف، ما کانون‌ها و انجمن‌های متعددی داریم که حدودا ۷۰۰۰ کانون فرهنگی در دانشگاه‌های کشور و همین تعداد انجمن‌های علمی دانشجویی داریم.

وی ادامه داد: از این تعداد ۸۱ انجمن علمی و کانون تخصصی رشته صنایع دستی در دانشگاه‌های کشور هستند که علاوه بر این کانون‌ها و انجمن‌های علمی گردشگری را هم داریم که هفته گذشته در نمایشگاه گردشگری حضور ویژه‌ای داشته اند.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت تصریح کرد: همین طور رویدادی در دفتر سیاست گذاری معاونت فرهنگی به اسم ایران من طراحی شده بود که چند پنل آن تخصصی آن در دانشگاه یزد برگزار شده و اختتامیه آن رویداد در حاشیه نمایشگاه گردشگری تهران منعقد شد.

وی ادامه داد: کانون‌ها و انجمن‌های علمی تخصصی متعددی نسبت به موضوعات مختلف در میراث فرهنگی در دانشگاه‌های کشور داریم، ولی کمتر برنامه‌ای بود که چنین نشست‌های تخصصی را داشته باشیم تا فعالان این حوزه تخصصی بیایند و در حضور معاون وزیر و همکاران ما در وزارت علوم و وزارت میراث فرهنگی به هم اندیشی بپردازند.

بادپا تصریح کرد: ما این هفته از ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند در دانشگاه یزد میزبان دوستان و فعالان کانون‌های فرهنگی هستیم. کانون‌های فرهنگی در قالب جشنواره رویش به رقابت پرداخته و اختتامیه آن در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =