تجلیل از ۲۲ برگزیده در اختتامیه جشنواره آواها و نواهای نبوی واحد بجنورد

سومین جشنواره آواها و نواهای نبوی از سری برنامه‌های جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با معرفی برگزیدگان در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا آرام مدیرکل واحدهای بین الملل و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره آواها و نواهای نبوی از سری برنامه‌های جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد، ضمن قدردانی از استاد موسیقی مقامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: نواها و موسیقی های مقامی برگرفته از موسیقی های قرآنی است و به عبارتی موسیقی نوای فطری الهی است و ما قدردان استادان بزرگی نظیر فرامرز رستمی استاد موسیقی مقامی این استان هستیم.

مدیرکل واحدهای بین الملل و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما امروز مفتخریم با تدبیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بنیانگذار دبیرخانه مهدویت باشیم که این رویداد مهم در استان های مختلف و در رشته های گوناگون در حال برگزاری است.

آرام خاطرنشان کرد: در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) انقلاب و خیزشی برای ظهور رخ خواهد داد و غربالگری صورت می گیرد و افرادی در جوار معصوم قرار خواهند گرفت و جان و روح سالم به در می برند که به پذیرش و تولی گری ولایت معصوم رسیده باشند.

وی افزود: در دوران غربالگری باید به دو نکته مهم توجه داشته باشیم، یکی با معرفت درست آشنا باشیم؛ معرفتی که به اقدام عملی منتج شود و قدمهایمان صادق و ثابت باشد.

مدیرکل واحدهای بین الملل و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: یکی از شروط اساس مهدویت و زنده بودن در مکتب مهدویت داشتن ایمان راسخ است.

وی بیان کرد: صبوری، بردباری و استقامت در راه رسیدن به معرفت نیز بسیار سفارش شده و خداوند در آیه های مختلف قرآنی به صابران وعده های زیادی داده است.

غلامرضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر با نقش آفرینی گسترده در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری بر آن بوده تا دیگر ابعاد رسالت دانشگاهی و اجتماعی خویش را فراتر از آموزش نیز به منصه ظهور بگذارد و برگزاری این جشنواره بستر مناسبی برای هنرمندان اقوام و مذاهب مختلف در کشور و به ویژه جامعه دانشگاهی بود.

غلامرضا کاظمی بیان کرد: به لطف و همت ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی جشنواره امامت و مهدویت برای سومین بار متوالی در سراسر کشور اجرایی شد ما نیز این افتخار را داشتیم که برای سومین بار متوالی میزبان هنرمندان و پیشکستوان عرصه موسیقی باشیم.

وی افزود: استان خراسان‌شمالی دارای تنوع اقوام و پیشینه فرهنگی درخور تأمل از امکانات فرهنگی و هنری است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند فرهنگ، اصالت و استعدادهای هنرمندان این استان را به خوبی به تصویر کشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به لطف انقلاب اسلامی شجره تنومندی است که می‌توان با افتخار گفت این دانشگاه ۴۰ هزار فارغ‌التحصیل را تربیت کرده است که در موفقیت‌ها و جایگاه‌های شغلی خوبی در سطح استان و کشور قرار دارند.

رویا جاجوندیان دبیر تخصصی جشنواره اواها و نواهای نبوی گفت: استان خراسان شمالی با تنوع اقوام و پیشینه فرهنگی در خور تامل، از پتانسیل فرهنگی و هنری قابل توجهی از فرهنگ و هنر اقوام ترک، کرد، ترکمن، تات و فارس برخوردار است و همواره در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری نقش آفرینی کرده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی ضمن برشماری اهداف جشنواره بیان کرد: یکی از اهداف مهم این جشنواره، تلاش در حوزه موسیقی و اجرای برنامه هایی است که نواها و آواهای بومی این منطقه را مورد توجه قرار می دهد و در کنار تجلیل از آثار ارزشمند این حوزه نگاه ویژه ای به تبادل هنری بین اقوام مختلف استان های کشور در خصوص نشر آواها و نواهای نبوی داشته باشد و از سویی با تاکید بر هنر آیینی شاهد بازآفرینی آثار جدید و ارزشمندی از هنرمندان کشور باشیم.

عضو هیات علمی گره علوم پزشکی واحد بجنورد گفت: در سومین پوستر جشنواره آواها و نواهای نبوی نشان محل برگزاری جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی و واحد بجنورد، تاکید بر محوریت پیامبر اعظم(ص)، عنصر معنویت در معماری ایرانی با استفاده از رنگ آبی و تاکید بر اصالت خوشنویسی مورد تاکید قرار گرفته است.

در سومین جشنواره آواها و نواهای نبوی ۱۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد ۲۲ اثر در بخش های مختلف آواهای فردی و گروهی، نواهای فردی و گروهی، سرود، مداحی و مربیان و استادان مداحی و موسیقی با اهدای لوح، تندیس و جوایز نقدی تجلیل شدند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1220972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =