شبکه علمی دانشگاه آزاد در خدمت تربیت تسهیلگران توسعه روستا

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از استفاده از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین شبکه علمی کشور برای تربیت تسهیل‌گران توسعه روستاها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در آئین افتتاحیه دوره جامع آموزش تسهیلگری توسعه روستایی که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه این دوره با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و قرارگاه جهادی وزارت کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم این جریان آموزشی به عنوان جریان هم افزا تداوم داشته باشد. یکی از سیاست‌های کشور ما در جریان پیشرفت و توسعه، تقویت روستاها است و یکی از این مسیرها پرورش دادن تسهیلگرانی که قرار است در روستاها فعالیت کنند.

وی ادامه داد: کشور ما فضا و امکانات فوق العاده ای را در بستر روستا دارد که باید این فضا تقویت شود. تسهیلگران را باید در چارچوب اصول تقویت کنیم و سرعت بیشتری به فرایند پیشرفت کشور بدهیم و از این طریق فضای تولید را تحقق پذیرتر خواهیم کرد.

نادی با بیان اینکه فرآیند توسعه و پیشرفت این روزها از مدل سنتی فاصله گرفته و به مدل علمی خود را نزدیک می‌کند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین شبکه علمی در سطح کشور در کنار وزارت کشور برای تحقق منویات رهبر انقلاب قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز وارد جریان کار واقعی شده ایم و مدل آموزشی که برای تربیت تسهیلگران استفاده می‌شود یک جریان ترکیبی است. ما فقط به دنبال تربیت تسهیلگر برای روستا نیستیم و در کنار آن راهبران و منتورهای آینده را تربیت میکنیم بنابراین با قرارگاه جهادی وزارت کشور به دنبال کار صورت گرایانه نبودیم و تلاش میکنیم این جریان به عنوان یک فرهنگ تثبیت شود تا تاثیر خود را داشته باشد.
نادی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است ، خاطرنشان کرد: تداوم و تثبیت این جریان کمک میکند که جریان دانشی دانشگاه را به این «عرصه» متصل و دانشجویان ما هم بتوانند وارد روستا شوند و هدف گذاری هایی که برای روستا شده را پیش ببرند. یکی از هدفهای این دوره امنیت سیاسی اجتماعی و غذایی و... است چرا که روستا در حوزه های مختلف موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1220988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =