نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد اواخر اردیبهشت اعلام می‌شود

رییس سازمان سنجش گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ برای اولین بار با آزمون دکتری برگزار شده است که نتایج اولیه همزمان در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالرسول پورعباس در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه شهید بهشتی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۴۷۶ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند که ۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد هستند.

بیشتر بخوانید:

رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ آغاز شد

وی افزود: حدود ۴۵ هزار نفر داوطلب در تهران شرکت کرده اند. داوطلبان در ۱۳۲ کدرشته شرکت کرده اند که بیشترین داوطلب در گروه علوم انسانی هستند.

رئیس سازمان سنجش درباره اعلام نتایج آزمون‌های ارشد و دکتری گفت: قرنطینه اول طراحی سوال این آزمون‌ها از یک ماه پیش آغاز شده است و پس از برگزاری آزمون ارشد و دکتری به موازات هم تصحیح اوراق آغاز می‌شود و قرنطینه دوم شروع می‌شود.

وی درباره میزان پذیرش در دکتری تخصصی یادآور شد: تعداد ۱۲ هزار نفر در دکتری تخصصی در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته می‌شوند به همین تعداد در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته می‌شوند. البته هنوز ظرفیت نهایی نشده و دانشگاه‌ها در حال تکمیل پرتال ظرفیت خود هستند.

پورعباس یادآور شد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ نیز در اردیبهشت و نوبت دوم کنکور در تیرماه برگزار می‌شود و داوطلبان ۴ نمره خواهند داشت.

وی افزود: افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی در کنکور به همان میزان ۲۰ درصد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان سنجش درباره فعالیت سازمان ملی سنجش گفت: تغییری در سازوکار اجرایی آزمون‌های کشوری نخواهیم داشت اما وظایف سازمان سنجش بیشتر خواهد شد و فعالیت سایر دستگاه‌ها در حوزه آزمون نیز به سازمان ملی سنجش محول خواهد شد. به زودی جزئیات آن مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =