مشارکت حداکثری؛ رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی از انتخاباتی شدن فضای واحدهای سراسر کشور با هدف افزایش مشارکت در انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کم‌تر از یک هفته به یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده و تب و تاب فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی همزمان با سایر بخش‌های کشور بالا گرفته است. باتوجه به اینکه تشکل‌های دانشجویی ارتباط وسیعی با طیف‌های گسترده‌ای از جامعه دارند، فعالیت انتخاباتی آنان اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. علاوه بر آن؛ یک مزیت مهم و تاثیر گذار تشکل‌های دانشجویی در کنار شور جوانی، فضای نخبگانی آن‌ها است.

دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از یک میلیون و سیصدهزار دانشجو، جامعه آماری بالایی در اختیار دارد که می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای کنشگری در موضوع انتخابات باشد. بر اساس اعلام دکتر محمدمهدی طهرانچی، دانشگاه آزاد برای انتخابات مجلس برنامه ویژه‌ای دارد، کمیته‌های کاری در سرتاسر کشور تشکیل‌شده و جلساتی نیز برای هماهنگی امور تشکیل‌شده که می‌تواند در فراگیری انتخابات نقش مهمی را داشته باشد.

تببین انتخابات، تأمین مشارکت حداکثری، زمینه‌سازی رقابت سالم، گسترش عدالت انتخاباتی، کارگاه، تریبون آزاد، کرسی آزاداندیشی، نشریات، همایش، سخنرانی، فضای مجازی و نقد و نظریه‌پردازی از جمله اقداماتی است که از مدتی پیش در واحدهای سراسر کشور این دانشگاه آغاز شده و این روزها شدت بیشتری نیز گرفته است.

علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به آغاز تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور خواسته ایم تا در راستای برگزاری انتخاباتی باشکوه و نیز فراهم آوردن زمینه تحقق یک مشارکت حداکثری؛ زمینه مناظره نامزدها را فراهم بکنند تا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اینکه با افکار و سلائق مختلف آشنا می‌شوند، بیش از همه ضرورت شرکت در انتخابات را درک کنند.

بیشتر بخوانید:

استفاده از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم

وی ادامه داد: ممکن است در قشری از دانشجویان این دیدگاه شکل گرفته باشد که چه تفاوتی خواهد کرد که ما در انتخابات شرکت بکنیم یا خیر؟ بنابراین ضرورت اهمیت شرکت در انتخابات شاید آنچنان که باید در میان دانشجویان درک نشده باشد به همین دلیل هم در شبکه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی از تمام واحدها خواسته ایم زمینه مشارکت حداکثری و گرم کردن تنور انتخابات را فراهم بکنند.

استفاده از ظرفیت اساتید برای تبیین اهمیت مشارکت

سروری‌مجد تصریح کرد: از تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی میخواهیم تا اساتید مختلف و توانمند را به میدان بیاورند تا ضرورت شرکت در انتخابات بیش از پیش روشن شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک خانواده یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجویی است و ۱۵۰ هزار دانش آموز نیز در مدارس این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که هر یک از اینها در شعاع خانواده و دوستان و آشنایان خود حتی اگر با ۵ نفر هم ارتباط داشته باشند و اهمیت مشارکت را منتقل بکنند؛ قطعا میتوانیم در سطح کشور اثرگذار باشیم.

دانشگاه، میزبان نمایندگان همه طیف‌های فکری

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: از روسای واحدهای سراسر کشور درخواست داریم برای جلب مشارکت حداکثری دانشجویان نهایت تلاش خود را بکنند و زمینه مناظره نامزدها را فراهم آورند، تا در طول کمتر از یک هفته مانده به انتخابات بتوانیم به خواسته های رهبر معظم انقلاب اسلامی و هم ضرورت کشور جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه تمامی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی این امکان را دارند که در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور حضور پیدا کنند، تصریح کرد: البته این حضور باید به گونه ای باشد که از همه طیف ها و گرایشات فکری مختلف برای مناظره دعوت شود چرا که هدف برگزاری این مناظرات مشارکت حداکثری است و به دنبال رقم زدن دعواهای سیاسی نیستیم.

همچنین بهروز دوستی مسئول اداره کل امور تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان دانشگاه آزاداسلامی به خبرنگار ایسکانیوز درباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی و استادی این دانشگاه در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نامزدهای تایید صلاحیت شده‌، در صورت تمایل می‌توانند در دانشگاه حاضر شوند. هیئت نظارت بر تشکل‌ها با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی و منطقه‌ای در این باره تصمیم گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه هیج منع قانونی برای حضور نمایندگان و کاندیدا در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد، گفت: کاندیدا و نمایندگان به درخواست تشکل‌ها به عنوان مسئول و مجری برنامه‌ها در دانشگاه حاضر می‌شوند. در نتیجه جلسات بحث، گفت‌وگو و تبادل نظر در محیط دانشگاه ایجاد شود.

به گزارش ایسکانیوز، گاهی نگاه‌های تنگ نظرانه از سوی نهادهای غیر اثر بخش در حوزه فرهنگ تلاش دارند از برگزاری برخی فعالیت‌های انتخاباتی داشجویان جلوگیری کنند. اما بر اساس سیاست‌های ابلاغی در بسته «سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص انتخابات اسفند ۱۴۰۲» دفاع از حقوق دانشجو را وظیفه مسئولین واحدهای استانی است و آن‌ها باید از برقراری آزادی بیان و شور انتخاباتی به پیشتوانه مسئولان اصلی دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =