تشکل‌های دانشجویی تنها مرجع مجاز به فعالیت‌های انتخاباتی در دانشگاه/ استفاده تبلیغاتی از امکانات دانشگاه ممنوع است

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تنها مرجعی که برای فعالیت‌های انتخاباتی در فضای دانشگاه مجوز دارد، صرفا تشکل‌های دانشجویی هستند و این اجازه به آن‌ها داده شده تا از فضاهای دانشگاه برای روشنگری، ایجاد شور انتخاباتی و تحقق مشارکت حداکثری استفاده کنند.  

محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه مشارکت در انتخابات یک وظیفه همگانی و ملی است، اظهار کرد: شبکه دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بزرگی چون مجموعه وسیعی از دانشجویان، اساتید و کارکنان در سراسر کشور قطعا میتواند به رشد، بالندگی و شور انتخاباتی کمک شایانی بکند.

بیشتر بخوانید:

خاستگاه دانشگاه تقویت جایگاه‌های فرهنگی، سنتی و علمی کشور است

وی ادامه داد: دانشگاه به عنوان یک محیط علمی و مبدأ بسیاری از تحولات اجتماعی و فرهنگی در کشور چه پیش از انقلاب و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در دوران جنگ و پس از ۸ سال دفاع مقدس؛ ما شاهد حرکت های بسیار زیبایی در محیط دانشگاه بوده ایم و در واقع دانشگاه آغازگر بسیاری از تحولات کشور بوده است.

فرهنگ تصریح کرد: قطعا دانشگاه به عنوان مبدأ و آغازگر تحولات فرهنگی و اجتماعی در رقم زدن شور و نشاط انتخاباتی و نیز حضور گسترده اقشار مردم میتواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی به جد از تشکل‌های دانشجویی، اساتید و فعالان دانشجویی درخواست داریم تا با برگزاری برنامه های متناسب با تبلیغات انتخاباتی، دعوت از کاندیداها و جریان های سیاسی مختلف در محیط دانشگاه، شور انتخاباتی را ایجاد کنند.

ایجاد بستری امن برای رقابت انتخاباتی سالم در فضای دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه بستر امنی برای فعالیت های انتخاباتی در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است ادامه داد: هیچ ممانعتی برای فعالیت تشکل های دانشجویی و جریان های سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی نداریم البته دانشگاه آزاد اسلامی هیچ موضع رسمی در قبال کاندیدایی خاص یا جریان سیاسی خاص ندارد و چنین رویکردی در دانشگاه ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ابزار و تجهیزات دانشگاه در جهت منافع سیاسی جریانی خاص ممنوع است، تصریح کرد: با عواملی که بخواهند از امکانات دانشگاه در جریان مسائل سیاسی استفاده کنند به شدت برخورد خواهیم کرد.

فرهنگ در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: در جهت برگزاری سالم انتخابات و کمک به مسوولین برگزاری ، فضاهای دانشگاهی ما آماده است ضمن اینکه سالن های ما در اختیار تشکل های دانشجویی قرار گرفته و تنها مرجعی نیز که امروز برای فعالیت و تبلیغات انتخابات در فضای دانشگاه مجوز دارد، صرفا تشکل‌های دانشجویی هستند و این اجازه به آنها داده شده تا از فضاهای دانشگاه برای روشنگری، ایجاد شور انتخاباتی و تحقق مشارکت حداکثری استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =