کلاهبرداری ماهرانه با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی! + جزئیات

فردی که با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروند شیراز کرده بود و دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار داشت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری از وی از طریق خرید لوازم آرایشی از طریق یکی از صفحات اینستاگرامی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

نکات مغفول مانده از پرونده کلاهبرداری کوروش کمپانی / هشداری به واردکنندگان برای عدم تامین کالای پیش فروش داده نشد

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با یک صفحه تحت عنوان "فروش لوازم آرایشی برند" برخورد کرده است و ضمن برقراری ارتباط با مدیر آن صفحه، مبلغ ۵۵ میلیون ریال وجه به عنوان پیش پرداخت از من درخواست نموده تا کالاها را برایش ارسال نماید و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگوی پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبوده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را به پلیس فتا احضار کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از شاکی به مبلغ ۵۵ میلیون ریال اعتراف و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس به خریدهای اینترنتی اشاره کرد و گفت: کاربران اگر قصد خرید کالایی از فضای مجازی را دارند، از سایت‌هایی خرید کنند که دارای نشان اعتماد الکترونیکی یا همان ای نماد است.

سرهنگ سلیمانی در ادامه به شهروندان هشدار داد و افزود: هم استانی‌های عزیز در صورت مواجهه شدن با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =