قیمت مرغ عقب نشینی کرد

مشاهدات میدانی خبر از کاهش قیمت مرغ دارد به طوری که این محصول در خرد فروشی ها به قیمت ۷۹ هزار تومان به فروش می رسد و به قیمت مصوب خود نزدیک شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مشاهدات میدانی در شهر تهران نشان می‌دهد که قیمت گوشت مرغ کاهش یافته است. این محصول تا چندی پیش در محدوده هر کیلوگرم ۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسید و حتی در ماه های قبل ۱۰۰ هزار تومان را نیز تجربه کرده بود اما اکنون در محدوده ۷۹ هزار تومان به فروش می رسد و دیگر خبری از وجود صف های طولانی در میادین میوه و تره بار نیست.

بیشتر بخوانید:

توزیع زیر قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار

وزیر جهادکشاورزی در این ارتباط گفته است که میزان جوجه ریزی ماهانه از ۱۵۱ میلیون قطعه در ماه عبور کرده است که این رقم خود به معنی رکورد جوجه ریزی است.

وی همچنین پیش بینی کرده است که میزان جوجه ریزی در فروردین ماه از بهمن نیز بیشتر خواهد بود.

البته باید توجه داشت که گرانی های گوشت قرمز تقاضا برای مرغ در کشور را افزایش داده و از طرفی جمعیت کشور با حضور مهاجران افغانستانی افزایش یافته که برای تامین این تقاضا افزایش جوجه ریزی طبیعی و ضروری ست اما زمزمه هایی نیز در ارتباط با باز شدن مسیر صادرات مرغ شنیده می‌شود.

با توجه به اینکه مرغ کالای اساسی و یارانه ای است و برای تولید این محصول ارز دولتی اختصاص داده می شود صادرات این محصول بر اساس قوانین موجود ممنوع است و حتی ممکن است آرامش شکننده بازار را بر هم زند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =