محصولی: مردم سالاری دینی در ایران امری تزیینی نیست

نشست خبری دبیرکل جبهه پایداری ظهر امروز با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در خبرگزاری تسنیم آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نشست خبری «صادق محصولی» دبیرکل جبهه پایداری ظهر امروز (چهارشنبه ۹ اسفند) آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

حداد عادل: برگزاری انتخابات مکرر یکی از جنبه‌های مردمی بودن انقلاب اسلامی است

این مراسم با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در این نشست در حال برگزاری است.

در این راستا طی ۲ روز گذشته نشست‌های خبری علی مطهری سرلیست صدای ملت و غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی(شانا) در خبرگزاری تسنیم برگزار شده است.

وی در ابتدای سخنان خود، بیان کرد: امام راحل مردم را باور داشت و نقش و جایگاه مردم در فعالیت‌های مختلف نظام، بی‌بدیل تعریف شده و مردم سالاری دینی در خط امام وجود دارد.

دبیرکل پایداری گفت: اگر کسی معتقد به خط امام باشد باید در نقش بیشتر دادن مردم به موضوع حاکمیت و حکمرانی و هم‌چنین دخالت مردم در سرنوشت خود، از امام تبعیت کند.

محصولی گفت: بعضا می‌بینیم برخی جریانات در عین اینکه مدعی تبعیت از خط امام هستند ولی با انواع رفتار و رفتار، مانع حضور مردم در مشارکت بیشتر در مقاطع حساسی مثل انتخابات می‌شوند؛ این عدم تبعیت از خط امام تلقی می‌شود.

انتخابات دموکراتیک و آزاد در ایران، محصول جمهوری اسلامی است

وی بیان کرد: انتخابات دموکراتیک و آزاد در ایران، محصول جمهوری اسلامی است و حکومت پدرسالار و دیکتاتوری پهلوی چنین ظرفیتی نداشت و اساسا سلطنت و حکومت سلطنتی ارتباط و نسبتی با رأی مردم ندارد و انتخابات واقعی در پسا انقلاب و صورت گرفته است. در ایران عزیز ما تعیین سرنوشت و حق الناس رأی مردم است.

دبیرکل پایداری اظهار داشت: ما انتخابات را در ایران هم حق تعیین سرنوشت، حل الناس و تکلیف می‌دانیم.

محصولی گفت: در جمهوری اسلامی علیرغم شرایط مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس یا شرایط امنیتی و طبیعی مثل زلزله و سیل، هیچ وقت مانع تعطیلی انتخابات نشده است.

وی گفت: پروژه اعتبارزدایی از انتخابات در سال ۱۳۷۶ در ایران کلید خورد و گفتند « اسم یکی را مینویسیم و به فلانی رای می‌دهیم« و در سال ۸۸ پروژه اعتبارزدایی عملیاتی شد و با کمک و حضور مردم در همان سال دفن شد و الحمدلله مردم‌سالاری تا آخر جمهوری اسلامی متحد باقی خواهد ماند.

دبیرکل پایداری اظهار داشت: انتخابات مقوم نظام و بسترساز امنیت، پیشرفت و تمدن است. انتخابات در ایران با گرایش‌های سلایق مختلف و آزاد و گفتمان‌های متنوع فکری داخل نظام صورت می‌گیرد. اثر وضعی انتخابات هم اصلاح حکمرانی و رفع مشکلات از مردم و بهبود روش کشورداری است.

محصولی گفت: مردم سالاری دینی در ایران امری تزیینی نیست بلکه واقعی بوده و برخی خلاف لیبرال دموکراسی در دنیا امر سیاسی بین کانونهای قدرت دست به دست نمی‌شود بلکه اینجا گرایش‌های مختلف نقش داشته و مردم در تعیین سرنوشت خود حضور دارند.

وی گفت: در آمریکا شاهد نبودیم که حاکمیت از دو حزب خارج شده باشد و مردم نقش جداگانه‌ای از آنچه این دو حزب دیکته می‌کند داشته باشند؛ نتیجه این دو حزب را در دو رییس‌جمهور اخیر آمریکا شاهدیم که خودشان می‌گویند ترامپ دیوانه است و یا بایدن که فرسوده و فرتوت است و مشکلات ذهنی دارد. این نتیجه لیبرال دموکراسی بر خلاف دموکراسی در ایران است.

دبیرکل پایداری عنوان کرد: با اینکه پایداری تحزب را برای کادرسازی و پرورش حکمرانان جوان لازم می‌داند اما ما انتخابات را متعلق به توده مردم می‌دانیم و پایداری خدا باور و اسلام بنیاد است و انتخابات را مردم بنیاد و مردم گرا می‌خواهیم و به گفته امام خامنه‌ای، مشروعیت و مقبولیت جمهوری اسلامی بسته به حضور مردم است.

کد خبر: 1222294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =