اخذ عوارض صادراتی مواد خام و نیمه خام بعد از درآمد

وزیر اقتصاد گفت:ابلاغیه‌ای سازمان مالیاتی و گمرک درباره مصوبه مالیات علی‌الحساب ۲ درصد از صادرات مواد خام و نیمه خام از فردا متوقف می شود و اصل میزان عوارض پرداختی بعد از اینکه درآمد صادراتی برای صادرکنندگان حاصل شد، اخذ می‌شود .

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد امشب در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: به دلیل اتفاقاتی که در سطح بین‌المللی افتاده ارزش کالاهای صادراتی ما از قبیل کالاهای پتروشیمی، فولادی و غیره نسبت سال گذشته کمتر شده است که امیدواریم سال آینده تناژ در کنار ارزش کالاهای صادراتی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

اعلام شرایط معافیت مالیاتی کارتخوان‌ها تا سال ۱۴۰۴ + جزییات

وی در واکنش به موارد مطرح شده در این جلسه درباره کم اظهاری کالاهای تجاری در گمرک افزود: مسائلی که در خصوص کم‌اظهاری در حوزه صادراتی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوسی مطرح شد، اصلاح شود.

خاندوزی همچنین درباره دستورجلسه شورا درباره مصوبه مالیات علی‌الحساب ۲ درصد از صادرات مواد خام و نیمه خام و درخواست فعالان بخش خصوصی درباره اصلاح یا توقف آن گفت: با توجه به شکایت صادرکنندگان کالاهای خام و نیمه خام مشمول پرداخت عوارض صادرات کالاهای خام و نیمه خام هستند و و مشکلات تامین نقدینگی آنها؛ مقرر شد ابلاغیه‌ای که در مهر ماه توسط سازمان مالیاتی و گمرک ایران انجام و اجرایی شده بود از فردا ۱۵ اسفند ماه علی‌الحساب آن متوقف شود

وی افزود: لذا مقرر شد اصل میزان عوارض پرداختی وفق قانون، پس از اینکه صادرات خاتمه یافت و درآمد صادراتی برای صادرکنندگان حاصل شد، صرفا از طرف سازمان مالیاتی اخذ شود.

وزیر اقتصاد همچنین درباره پرداخت هزینه دموراژ به صورت ارزی بیان گفت: قرار شد در این خصوص تقسیم کار بین سازمان کشتیرانی و بنادر انجام شد لذا اظهار نظر در این باره به بعد از اینکه مصوبه توسط دبیرخانه آماده شد موکول میشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =