شهردار تهران: حفاری تونل مترو خط ۶ با ۳ هزار همت اعتبار به اتمام رسید

شهردار تهران از اتمام حفاری تونل مترو خط ۶ با ۳ هزار همت اعتبار خبر داد و گفت: سال آینده شاهد بهار حمل‌ونقل در شهر تهران هستیم و تلاقی ایستگاه تبادلی شهرری با خط ۱، خط ۱۱ و خطوط ریلی کشور بسیار اتفاق قابل‌توجهی خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زاکانی در آئین پایان عملیات خط ۶ مترو تهران اظهار داشت: ری قبله تهران است و با قدمتی هزاران ساله در افق طلایی امروز نگینی بر انگشتری تهران است.

بیشتر بخوانید:

زاکانی: تراموا سال آینده به تهران می‌آید / بودجه سال ۱۴۰۳ تصویب شد


وی افزود: بسیار مفتخریم که در پویش افتخار و امید شاهد اتمام خط مترو و خروج دستگاه TBM از این ایستگاه هستیم که در سال آینده ۲ ایستگاه و سال بعد ۵ ایستگاه تحویل مردم خواهد شد.

شهردار تهران در ادامه سخنانش گفت: ایستگاه تبادلی در خط مترو به‌منظور تلاقی با خط ۱، خط ۱۱ و خطوط ریلی کشور تلاقی خواهد داشت که بسیار اتفاق قابل‌توجهی است.

زاکانی تصریح کرد: بخش قابل‌توجهی از این تونل در این دوره مدیریت شهری احداث شده و نشان می‌دهد که این دوره از مدیریت از حساسیت زیادی در خدمت‌رسانی برخوردار است.

وی با اشاره به رسیدگی به وضعیت حمل‌ونقل عمومی گفت: تلاش می‌کنیم که حمل‌ونقل عمومی را در شرایطی داشته باشیم که استفاده از امکانات حمل‌ونقلی دگرگون شود و استقبال بیشتری از حمل‌ونقل عمومی داشته باشیم و میزان استقبال از حمل‌ونقل عمومی را به ۳۰ درصد برسانیم که حاصل آن چیزی جز بسته شدن پرونده ترافیک و آلودگی هوا در تهران نخواهد بود.

شهردار تهران ابراز کرد: ۳۰ ماه پیش تعداد اتوبوس‌های فعال در تهران ۸۷۰ دستگاه اتوبوس بود، اما امروز ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط فعال هستند و نسبت به ۳۰ ماه پیش رشد داشتیم، اما همچنان قابل‌قبول نیست.

زاکانی با تأکید بر اینکه این پروژه در حدود ۳ هزار همت هزینه داشته است گفت: کاهش ترافیک و آلودگی هوا هدف‌گذاری شده و حجم فعالیت‌ها به‌گونه‌ای ارتقا یافته که نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

شهردار تهران در پایان با اشاره به بهار حمل‌ونقل در سال آینده شهر تهران خاطرنشان کرد: در تهران مشکل منابع، پول و حتی تحریم نداریم و در واقع بن‌بستی وجود ندارد، لذا امیدواریم مردم ری از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند و به‌زودی لبخند را بر لب مردم ری ببینیم و مردم تهران نیز راحت‌تر در این منطقه که قبله تهران و دیار حضرت عبدالعظیم (ع) است، رفت‌وآمد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =