تهرانی‌ها از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: پایتخت نشینان دو روز آینده از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

حامد یزدی مهر، شامگاه پنجشنبه ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، قبولی طاعات و عبادات و در آستانه عید نوروز، از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه سامانه بارشی همراه با مخاطراتی نظیر بارش باران، وقوع رعد و برق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات و وقوع تگرگ خبر داد.

بیشتر بخوانید؛

هواشناسی ایران/ بارش باران، برف و کاهش دما در کشور از دوشنبه

وی اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این سامانه با فراگیری در استان تهران، فردا جمعه ۲۵ اسفند آغاز و تا روز شنبه ۲۶ اسفند ادامه دارد.

یزدی مهر در ادامه در خصوص احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در استان تهران هشدار داد و گفت: به همه شهروندان توصیه می‌شود از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها اکیدا خودداری کرده و در عبور از مسیل‌ها احتیاط کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اضافه کرد: مردم عزیز در صورت عدم ضرورت به سفر حتماً از حضور در گردنه‌های برف گیر اجتناب کرده و در صورت لزوم به حضور در این مناطق حتماً به تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

وی در ادامه به کوهنوردان نیز در خصوص عدم صعود به ارتفاعات در زمان مذکور هشدار داد و یادآور شد: عشایر عزیز نیز در این مدت از جابه جایی بپرهیزند.

یزدی مهر از دستگاه‌های اجرایی و امدادی خواست برای خدمات رسانی به مردم آماده باشند، همچنین همکاران خدوم راهداری نیز با حضور در گردنه‌ها و نقاط سردسیر به منظور برف روبی جاده‌ها آمادگی کامل داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت پاک سازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب روها نیز تاکید کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1224564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =