محاصره شدید بیمارستان الشفاء در پی یورش ارتش رژیم صهیونیستی

منابع دولتی در غزه از محاصره شدید بیمارستان الشفاء در پی یورش ارتش اشغالگر خبر داده اعلام کردند هرکسی که در این بیمارستان حرکت کند مورد هدف قرار می‌گیرد و امکان رسیدن به اجساد شهدا و نجات زخمی‌ها وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای درباره حمله بامدادی امروز ارتش اشغالگر به مجتمع پزشکی الشفاء در غرب شهر غزه اعلام کرد که آتش‌سوزی بزرگی در ورودی این بیمارستان رخ داد و زنان و کودکان حاضر در بیمارستان دچار خفگی شدند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| تشدید حمله‌های هوایی، زمینی و دریایی علیه غزه

وزارت بهداشت غزه گزارش داد که آوارگان در داخل ساختمان جراحی‌های تخصصی و بخش اورژانس مجتمع پزشکی الشفاء محبوس شده‌اند. بر اثر حملات هوایی ارتش اشغالگر به این بیمارستان شماری شهید و زخمی شدند.

این وزارتخانه تأکید کرد که با توجه به شدت آتش‌سوزی و هدف قرار دادن هر کسی که به پنجره‌ها نزدیک می‌شود، امکان نجات هیچ یک از مجروحان وجود ندارد.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به‌سمت مجتمع پزشکی الشفاء و اطراف آن در غرب شهر غزه آتش گشودند.

ارتش رژیم اشغالگر نیز اعلام کرد که نیروهای مشترک این ارتش و شاباک به عملیات نظامی خود در مجتمع پزشکی الشفاء در شهر غزه ادامه می‌دهند.

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یورش ارتش اشغالگر به مجتمع پزشکی الشفاء با تانک و پهپاد و سلاح، جنایت جنگی است و نشان‌دهنده قصد عامدانه اشغالگران برای از بین بردن بخش بهداشت غزه و تخریب بیمارستان‌هاست.

بر اساس این بیانیه، ارتش اشغالگر از ساعات اولیه بامداد امروز، دوشنبه، با تانک و پهپاد و گروه بزرگی از نظامیان خود به مجتمع پزشکی الشفاء یورش برد و نیروهای دشمن در داخل این بیمارستان شروع به تیراندازی کردند که موجب ترس و وحشت زخمی‌ها و بیماران و آوارگان شد. در زمان حاضر جان هزاران نفری که در مجتمع پزشکی الشفاء هستند در خطر است و رژیم اشغالگر یک جنایت جنگی دیگر را به کارنامه سیاه جنایت‌های خود اضافه می‌کند.

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه تأکید کرد: ما با شدیدترین عبارات، یورش ارتش اشغالگر به بیمارستان الشفاء را محکوم می‌کنیم و آن را یک جنایت جنگی آشکار و مغایر با قوانین بین‌المللی و نقض همه کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌دانیم. رژیم اشغالگر و دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی مسئول کامل جان تیم‌های پزشکی و مجروحان و بیماران و آوارگان در بیمارستان هستند.

این نهاد دولتی در غزه در ادامه از سازمان‌های بین‌المللی خواست اشغالگران را برای توقف جنایات سیستماتیک آنها علیه زیرساخت‌های غیرنظامی غزه از جمله بیمارستان‌ها تحت فشار قرار دهند.

در شرایطی که رژیم اشغالگر از زمان آغاز جنگ علیه غزه در 6 ماه گذشته تاکنون عامدانه همه زیرساخت‌های حیاتی در این منطقه را هدف قرار می‌دهد تا نشانه‌های زندگی برای مردم غزه نابود شود، نیروهای اشغالگر سپیده‌دم امروز در چارچوب حملات سیستماتیک ارتش صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، حمله وحشیانه‌ای به مجتمع پزشکی الشفاء در غرب شهر غزه ترتیب دادند و همه کسانی را که در آنجا بودند، هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که سپیده‌دم امروز، دوشنبه، نیروهای اشغالگر ارتش صهیونیستی تحت پوشش حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای این ارتش به مجتمع پزشکی الشفاء یورش بردند، این درحالی بود که پهپادهای رژیم صهیونیستی به‌سوی فلسطینیان در مجاورت بیمارستان آتش گشودند.

بر اساس این گزارش، بر اثر حملات ادامه‌دار نیروهای دشمن به مجتمع پزشکی الشفاء، شماری از افراد حاضر در این بیمارستان به شهادت رسیدند و تعداد دیگری هم زخمی شدند و امکان رسیدن به پیکر شهدا که در حیاط‌های بیمارستان به زمین افتاده‌اند وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =