طوفان الاقصی| حمله جنگنده‌های صهیونیستی به مرکز نوار غزه 

درگیری مسلحانه در اردوگاه نورشمس در طولکرم، شهادت سه تن از رزمندگان فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنین و حمله پهپادی مقاومت عراق به تاسیسات نیروگاه برق رژیم صهیونیستی از مهم ترین تحولات فلسطین اشغالی به شمار می رود.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، منابع محلی فلسطینی از درگیری مسلحانه شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه نور شمس در شهر طولکرم واقع در کرانه باختری خبر دادند.گزارش ها حاکی است که دو جوان فلسطینی به نام های نضال أبو عبید و إیاد نضال کانوح در حمله به این اردوگاه به شهادت رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| ۳ شهید در حمله پهپادی رژیم اسرائیل به شمال غزه

این در حالی است که گردان جنین وابسته به گردان القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فسطین شهادت سه تن از اعضای این جنبش در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به خودروی حامل آنها در شهر جنین را تائید کرد.

از سوی دیگر، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به کشتار مردم بی دفاع آن، بامداد امروز نیروگاه برق رژیم صهیونیستی در«تل آویو» را با پهپاد هدف قرار داده است.

مهمترین تحولات یکصدوشصت‌وهفتمین روز «طوفان الاقصی» را در ادامه دنبال کنید:

حمله جنگنده‌های صهیونیستی به مرکز نوار غزه

منابع محلی فلسطینی از حمله هوایی شدید جنگنده‌های صهیونیستی به مرکز نوار غزه خبر دادند.

حمله پهپادی مقاومت عراق به تاسیسات نیروگاه برق رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به تاسیسات نیروگاه برق رژیم صهیونیستی در تل آویو خبر داد.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به کشتار مردم بی دفاع آن، بامداد امروز نیروگاه برق رژیم صهیونیستی در«تل آویو» را با پهپاد هدف قرار داده است.

دو شهید در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به اردوگاه نورشمس

در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به مرکزی در داخل اردوگاه نورشمس در کرانه باختری دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

دیدار بلینکن با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای سعودی خود در جده با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نیز دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان واس در این باره گزارش داد که در این دیدار، روابط دوجانبه و زمینه‌های همکاری مشترک بررسی شده است.

بر اساس این گزارش، در این دیدار همچنین جدیدترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه مشترک و در صدر آن تحولات نوار غزه و تلاش‌های به کار گرفته شده برای توقف عملیات نظامی و چگونگی برخورد با پیامدهای امنیتی و انسانی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیش نویس قطعنامه تعدیل شده آمریکا درباره غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آمریکا پیش نویس اصلاح شده قطعنامه‌ای را در خصوص جنگ غزه بین اعضای شورای امنیت توزیع کرده است.

بر اساس این گزارش، پیش نویس قطعنامه آمریکا بر ضرورت آتش بس فوری و دائمی برای حفاظت از جان غیرنظامیان دو طرف جنگ تاکید دارد.

حزب الله لبنان تجمع و ادوات زرهی نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد

حزب الله لبنان در بیانیه شماره هفتم خود اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی در حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنان، ساعت 23:35 روز چهارشنبه مورخ 20/3/2024، یک نیروی مکانیزه دشمن(تجمع و ادوات زرهی) اسرائیلی را هنگام ورود به سایت البغدادی با موشک هدف قرار دادند.

درگیری در اردوگاه نورشمس در طولکرم/ ممانعت از از ورود اورژانس به این اردوگاه

گردان های شهدای الاقصی –طولکرم اعلام کرد: رزمندگان ما با نیروهای اشغالگر که با خودروهای زرهی به اردوگاه نورشمس در طولکرم یورش بردند در چندین محور با تیربار و مواد منفجره وارد درگیری شدیدی شدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نیروهای اشغالگر مانع از رسیدن تیم امدادرسان به محل بمباران در داخل اردوگاه نورشمس در شرق طولکرم واقع در کرانه باختری می شوند.

گزارش‌ها همچنین از درگیری بین رزمندگان مقاومت با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در جریان یورش به این اردوگاه حکایت دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که دو جوان فلسطینی را که به زعم این رژیم خطری مستقیم علیه نیروهای اسرائیل محسوب می شدند در این اردوگاه هدف قرار داده است.

برخی منابع خبری از انفجار قوی در مسیر یک دستگاه بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی در خیابان السکه در طولکرم خبر دادند.

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به اردوگاه نورشمس در شرق طولکرم

رژیم صهیونیستی هدفی را در اردوگاه نورشمس در شرق طولکرم واقع در کرانه باختری رود اردن با پهپاد هدف حمله قرار داد.

خبرگزاری فلسطینی شهاب با اعلام این خبر به جزئیات بیشتری از این حمله اشاره نکرده است.

دیدار بلینکن با وزیر خارجه عربستان در جده/ غزه و رفح محور اصلی این مذاکرات

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان امروز در جده با انتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار راههای تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک در تمامی سطوح و نیز تحولات اوضاع در نوار غزه و رفح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، دو طرف در این دیدار بر اهمیت آتش بس فوری و به کار گیری تمامی تلاش‌ها برای تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه ضروری به غزه تاکید کردند.!

وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن در دیدار با همتای سعودی خود درباره نیاز فوری به حمایت از غیرنظامیان و افزایش کمک به غزه بحث و تبادل نظر کرده است.

بر اساس این بیانیه، بلینکن بر اهمیت تداوم هماهنگی با شرکای خود برای حل درگیری در غزه و آمادگی برای مرحله پس از آن تاکید کرده است.

حزب الله تجمع نظامیان صهیونیستی در «اویویم» را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه‌ای از هدف قرار دادن ساختمان تجمع نظامیان صهیونیست در شهرک اویویم در شمال فلسطین اشغالی خبر داد و تاکید کرد که این حمله مستقیم به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

گردان جنین شهادت سه تن از رزمندگان این جنبش را تائید کرد

گردان جنین وابسته به گردان القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فسطین شهادت سه تن از اعضای این جنبش در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به خودروی حامل آنها در شهر جنین را تائید کرد.

بر اساس این بیانیه، أحمد برکات، محمد الفاید و محمود رحال در این حمله به شهادت رسیدند.

همچنین در این بیانیه از احمد برکات به عنوان فرمانده عملیات نظامی در گردان جنین یاد شده است که طی عملیاتی چندین شهرک نشین صهیونیست را کشته و زخمی کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1225145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =