جان باختن ۳۲۱ نفر در تصادفات نوروزی ۱۴۰۳

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: آمار جان‌باختگان مسافران نوروزی از ۲۴ اسفنده ماه گذشته تاکنون به ۳۲۱ مورد رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار سیدتیمور حسینی در حاشیه بازدید از راه‌های ارتباطی استان قزوین اظهار داشت: از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی فراجا، یعنی از ۲۴ اسفندماه گذشته تا امروز ۵۰ هزار مورد تصادف در سطح جاده‌های کشور به وقوع پیوسته که ۴۳ هزار مورد آن خسارتی بوده و بیشترین آن نیز در معابر شهری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مرگ تلخ ۵ عضو یک خانواده در تصادف رانندگی

وی ادامه داد: در حوزه تصادفات جرحی نیز، همزمان با آغاز طرحی نوروزی تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ نفر از هموطنان ما مصدوم شده اند.

سردار حسینی، موضوع تصادفات را همچنان مهمترین دغدغه پلیس دانست و گفت: همواره به هموطنان خود توصیه داشته ایم تا با رعایت نکات ایمنی، به ویژه در حوزه سرعت غیرمجاز و اجتناب از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی که بیشترین علت تصادفات روزهای گذشته نیز بوده را مورد توجه جدی خود قرار دهند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفندماه گذشته طرح نوروزی پلیس فراجا آغاز شد ولی عمده ترددها ما از ۲۹ اسفند شکل گرفت که این مساله به خاطر شرایط آب و هوایی بود که در اغلب استان‌های کشور شاهد آن بودیم.

وی، آزادراه‌های قزوین - تهران و در ادامه قزوین - زنجان و تبریز را یکی از پرترددترین جاده‌های ارتباطی در کشور اعلام کرد و گفت: آزادراه قزوین - کرج به ویژه یکی از پرترددترین راه‌های ارتباطی کشور محسوب می‌شود.

استان قزوین با ۱۳ درصد افزایش تردد روبرو است

سردار حسینی یادآور شد: براساس آخرین آمارهای کسب شده در محدوده استان قزوین و همزمان با آغاز طرح نوروزی تاکنون میزان ترددهای صورت گرفته در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پلیس کماکان با حجم بار ترافیکی در اغلب راه‌های ارتباطی کشور مواجه است، خاطرنشان کرد: امروز صبح در محورهای شمالی بار پرحجمی را داشتیم که برخلاف روزهای گذشته مجبور شدیم طرح محدودیت چالوس را زودتر آغاز کنیم، تا جایی که الان تردد در این مسیر از جنوب به شمال یک طرفه می‌باشد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با تمهیداتی که از سوی همه دستگاه‌های خدمات رسان از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان امداد و نجات، امداد خودرو و اورژانس در کنار همکاران پرتلاش ما در پلیس راهور و پلیس راه سراسر کشور صورت گرفته است شرایط لازم را برای تردد ایمن ایجاد کنیم، اما مهمترین موضوع همکاری و مشارکت مردم است تا نسبت به توصیه‌های پلیس جدی باشند و نکاتی را که بیشترین آسیب‌ها را می‌رساند و باعث وقوع تصادفات می‌شود را مورد توجه قرار دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تاکید کرد: از هموطنان خود و به خصوص رانندگان درخواست تا از ترددهای شبانه خودداری کنند چرا که در طول روز شرایط مناسب برای سفر وجود دارد تا انشالله بتوانیم تا در پایان طرح نوروزی شرایط مطلوب و مناسبی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم بزنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =