چراغ هیچ کدرشته-محل دارای متقاضی یا اشتغال خاموش نشده است

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: چراغ هیچ کدرشته-محلی که متقاضی یا اشتغال داشته، خاموش نشده است.

رضا نقی زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بخشنامه‌محوری برنامه‌های وزارت علوم و استقلال نداشتن دانشگاه‌ها اظهار کرد: وزارت علوم بر اساس مصوباتش اختیار عمل بسیاری برای اجرای بخشنامه‌ها به دانشگاه‌ها داده است. اگر این اختیار عمل در شیوه‌نامه‌ها لحاظ نشود، دانشجویان و سایر ذی‌نفعان شکایت کرده و مصوباتی علیه دانشگاه می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: در مقرراتی که اخیرا تدوین شده اختیار عمل بیشتری به دانشگاه‌ها ‌داده شده است. به همین دلیل، دانشگاه‌ها می‌توانند بر اساس اقتضائات خود برنامه‌ریزی کنند. شیوه‌نامه وزارت علوم در جهت افزایش اختیارات دانشگاه‌ها است.

نقی‌زاده درباره توقف پذیرش دانشجو در برخی رشته‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که هیچ کدرشته‌-محلی تعطیل نشده است. فقط چراغ برخی کدرشته- محل‌ها برای مدتی مثلا یکسال خاموش شده است. دانشگاه‌ها در صورتی می‌توانند در آن کدرشته-محل‌ها پذیرش دانشجو داشته باشند که آن رشته متقاضی داشته باشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم با بیان این که هیچ کدرشته‌-محلی در رشته‌های کشاورزی حذف نشده است، تصریح کرد: چراغ کدرشته- محل‌های بدون متقاضی و بدون اشتغال در رشته‌های کشاورزی خاموش شده است و اگر متقاضی داشته باشند، مجدد روشن می‌شود. هدف از این اقدام این است که زمینه‌های تخصصی جدیدی در رشته‌ها پیش‌بینی شود.

وی تاکید کرد: به دانشگاه‌ها گفته شده است که اگر قصد دارند در یک کدرشته-محل دانشجو بگیرند، باید پیوست اشتغال و ارائه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =