تحقق جهش تولید نیازمند تلاش مضاعف است

استاندار یزد گفت: تحقق جهش تولید نیازمند اقدامات مضاعفی بوده که عنصر فعال و مهم آن حضور مردم است.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری یزد،مهران فاطمی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های استان جهت تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: شعار سال؛ نقشه راه یک ساله استان و کشور است و به لحاظ شرعی و قانونی موظف به پیگیری عملیاتی آن هستیم.

وی با اشاره نام گذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» اظهارکرد: در پرتو برنامه‌ریزی‌های انجام شده، استان یزد در هر سه مولفه شعار سال ۱۴۰۱ در زمره استان‌های ممتاز کشور قرار گرفت.

استاندار یزد در همین راستا خاطرنشان کرد: استان یزد در سال ۱۴۰۱ «بالاترین نرخ رشد اقتصادی»، «بیشترین رشد شرکت‌های دانش‌بنیان» و «بیشترین کاهش نرخ بیکاری» را در کشور کسب کرد.

استاندار یزد در ادامه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» اشاره و تصریح کرد: با توجه به تورم بالای استان یزد، برنامه‌ریزی‌های موثر و کارآمدی جهت تحقق حداکثری شعار سال در استان صورت گرفت.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان اظهارکرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نرخ تورم استان در سال ۱۴۰۲ روند نزولی به خود گرفت به طوریکه استان در نرخ تورم ماهانه اسفندماه جایگاه ۳۰ام را به خود اختصاص داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، خاطرنشان کرد: در دومین روز از سال جدید نشستی با حضور بخش خصوصی، گروه‌های مردمی فعال در حوزه اقتصاد، اساتید دانشگاهی و مدیران مربوطه برگزار و در خصوص جنبه‌های مختلف شعار سال هم‌اندیشی شد.

استاندار یزد با اشاره به عزم جدی جهت تحقق شعار سال در استان ادامه داد: در این راستا شورای تحقق شعار سال تشکیل و سه کارگروه «تبیین و گفتمان‌سازی»، «مدل‌سازی» و «عملیات و اجرا» ذیل آن فعالیت می‌کنند.

وی هدف از تشکیل کارگروه نخست را ایجاد گفتمان مشترک از شعار سال دانست و افزود: در کارگروه‌های دیگر مدل‌های موفق مشارکت ورود مردم به حوزه اقتصاد تعیین و عملیاتی می‌شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان افزود: در سطح دولت نیز بیش از ۱۰ مدل در حال بررسی است تا در دستور کار قرار گیرد.

استاندار یزد با بیان اینکه «رشد تولید» با «جهش تولید» متفاوت است، اظهارکرد: تحقق شعار جهش تولید نیازمند اقدامات مضاعفی بوده و عنصر فعال و اساسی آن حضور مردم است.

مهران فاطمی با تاکید بر اینکه حضور مردم در هر حوزه معجزه می‌کند، ادامه داد: باید از اقتصاد دولتی رها شده و به سمت اقتصاد مردمی برویم و زمینه‌های مشارکت واقعی مردم در حوزه اقتصاد فراهم و تبیین شود.

استاندار یزد در ادامه تعاونی‌ها را یکی از مدل‌های مورد پیگیری در استان عنوان و خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها؛ مردمی‌ترین بستر برای حضور مردم در عرصه اقتصاد است، لذا مسائل مربوط به این حوزه با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اخذ مجوزهای مربوط به شرکت سهام عدالت استان و پیگیری برگزاری مجمع عمومی آن، گفت: بیش از ۴۵۰ هزار نفر از مردم استان سهامدار این شرکت هستند و در صورت ورود سرمایه حدود ۹ هزار میلیاردی این شرکت به چرخه تولید، تحولات زیادی در استان ایجاد می‌شود.

فاطمی در پایان به اراده جدی استان جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۴ در استان اشاره و خاطرنشان کرد: به مرور با تولید برنامه‌های این حوزه، اطلاع‌رسانی‌های لازم به مردم انجام و با مشارکت آن‌ها، برنامه‌های این حوزه به صورت علی‌الارض محقق خواهد شد.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1225644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =