طوفان الاقصی| ۱۹۶ امدادگر از آغاز جنگ در غزه کشته شده‌اند

جنگ در غزه در حالی امروز ششمین ماه خود را کامل کرد که طبق گفته گوترش در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی: «تعداد امدادگرانی که در نتیجه این درگیری کشته شده‌اند به ۱۹۶ مورد می‌رسد .

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، جنگ غزه امروز شش ماهه شد و صهیونیست‌ها در حال توجیه حمله هوایی به کارمندان سازمان خیریه «آشپرخانه مرکزی جهانی» در شهر «دیرالبلح» هستند. واقعی که روز سه شنبه رخ داد و محکومیت‌های بین‌المللی در ارتباط با آن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| حزب‌الله از ۴ حمله به مواضع اشغالگران خبر داد

وزارت بهداشت فلسطین در غزه دیروز سه شنبه اعلام کرد که بر اساس آخرین آمار ۳۲۹۱۶ نفر در حملات اشغالگران شهید و ۷۵۴۹۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین ۴۰۸ مدرسه تخریب یا به طور کامل ویران شده و ۶۰۵۰ دانش آموز به شهادت رسیده‌اند.

در بخش سیاسی نیز دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که کشورهای مصر و قطر به عنوان میانجی، اقدام به شفاف‌سازی جدیدترین پیشنهاد حماس کرده‌اند.

مهمترین تحولات روز ۱۸۰ عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

ابراز خشم نخست‌وزیر استرالیا به نتانیاهو

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، روز چهارشنبه از کشته شدن هفت امدادگر از جمله یک شهروند استرالیایی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، به همتای صهیوینست خود، بنیامین نتانیاهو، ابراز «خشم» کرد.

آلبانیز گفت: «به نتانیاهو کاملاً روشن کردم که استرالیایی‌ها از این تراژدی خشمگین هستند».

آمریکا طرح رژیم صهیوینستی برای حمله به رفح را رد کرد

شبکه ۱۲ رژیم صهیوینستی اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا طرح این رژیم برای تخلیه فلسطینی‌ها از رفح در جنوب نوار غزه را رد کرده است.

به گزارش این شبکه، مقامات آمریکایی از جمله آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، شامگاه دوشنبه با ران درمر، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی و تزاحی هانگبی، رئیس شورای امنیت داخلی، در یک تماس ویدئویی پیشنهادهای جایگزین برای حمله زمینی به رفح را بررسی کردند.

۴ نظامی صهیونیستی در یک عملیات شهادت طلبانه زخمی شدند

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که در یک عملیات حمله با خودرو و زیرگیری در نزدیکی شهرک «کوخاف یائیر» در استان «قلقیلیة» واقع در کرانه باختری ۴ نفر از نیروهای پلیس اسرائیل زخمی شده‌اند. شرایط یکی از نظامیان وخیم گزارش شده است. عامل عملیات نیز به شهادت رسید.

به گفته شبکه ۱۲ عبری‌زبان، یک فرد دیگر نیز پس در ایست و بازرسی »الیاهو» از خودرو پیاده شده و سعی کرده با چاقو به سمت نیروای پلیس صهیونیستی حمله کند که در اثر شلیک نظامیان صهیونیستی زخمی شده است.

گوترش: ۱۹۶ امدادگر از آغاز جنگ در غزه کشته شده اند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، کشته شدن تعدادی از کارکنان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهان» در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به مرکز غزه را محکوم کرد.

گوترش در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تعداد امدادگرانی که در نتیجه این درگیری کشته شده‌اند به ۱۹۶ مورد می‌رسد که بیش از ۱۷۵ نفر کارمند سازمان ملل بودند».

ارتش رژیم صهیونیستی: حمله به کارمندان سازمان آشپرخانه مرکزی جهانی در نتیجه یک اشتباه بزرگ بود

«هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اشغالگر حمله به کاروان سازمان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» را یک اشتباه بزرگ در سایه شرایط پیچیده جنگی در شب عنوان کرد.

او مدعی شد که ارتش در شناسایی هویت این کارمندان دچار اشتباه بزرگی شده است.

این ادعا در حالی است که چند مقام ارتش اشغالگر به روزنامه هاآرتص گفته‌اند که خودروهای سازمان آشپزخانه مرکزی در مسیری حرکت می‌کردند که پیش از آن با ارتش اسرائیل هماهنگ شده بود.

مقام آمریکایی: حمله به کاروان سازمان خیریه «آشپرخانه مرکزی جهانی» عمدی بود

یک مقام آمریکایی به روزنامه پلیتیکو گفت: حمله اسرائیل به کارمندان سازمان خیریه «آشپرخانه مرکزی جهانی» عمدی بود چرا که با شلیک سه موشک صورت گرفت.

او بدون افشای هویت خود افزود: «امیدی به تحقیقات اسرائیل نداریم، چنان‌که در موضوع قتل شیرین ابوعاقله رخ داد، اسرائیل هر کاری می‌کند تا شرایط فعلی را حفظ کند».

این مقام آمریکایی همچنین گفت که تحقیقات اسرائیل در خصوص این واقعه شفاف و بی عیب و نقض نخواهد بود.

بایدن مدعی شد: از کشته شدن ۷ کارمند آشپرخانه مرکزی جهانی خشمگین و ناراحتم

رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش به حمله هوایی رژیم اشغالگر به کارمندان سازمان آشپرخانه مرکزی جهانی در غزه گفت: «اسرائیل به اندازه کافی برای محافظت از امدادگرانی که تلاش می کنند به غیرنظامیان در غزه کمک کنند، اقدام نکرده است».

او مدعی شد که از این حمله که منجر به کشته شدن ۷ عضو این مؤسسه خیره شده، خشمگین و ناراحت است.

جو بایدن ادعا کرد: به فشارهای خود به اسرائیل برای تلاش بیشتر جهت تسهیل ورود کمک‌ها به غزه ادامه می‌دهم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1225818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =