نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو افزایش یافت / اعمال قیمت‌ها جدید از اول اردیبهشت

شورای شهر افزایش نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو را بین ۱۶ تا ۴۵ درصد تایید کرده و قرار است از اول اردیبهشت قیمت‌های جدید اعمال شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «آقا چه خبره ۵۰ درصد گذاشتید روی کرایه‌؛ هنوز حقوق‌ها افزایش پیدا نکرده شما گران کردید؟ مگه ما چه گناهی کردیم،»اینها فقط بخشی از درگیری روزمره مسافران با رانندگان است.

بیشتر بخوانید:

کرایه تاکسی‌ها در سال جدید چقدر زیاد می‌شود؟

تعدادی از رانندگان تاکسی و مسافربرهای شخصی، نرخ‌ها را از ابتدای فروردین افزایش داده و همین موضوع باعث گلایه‌مندی شهروندان شده است. رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران می‌گوید که «هرگونه افزایش نرخ تا آخر فروردین ممنوع است.»

هر ساله در شورای شهر تهران نرخ کرایه حمل نقل عمومی تصویب و سپس فرمانداری هم تایید می‌کند. افزایش قیمت در حوزه مترو و اتوبوس حداقلی بوده اما در قسمت «اتوبوس‌های خصوصی و تاکسی‌ها نرخ گذاری به گونه‌ای انجام شده تا رانندگان ضرر نکنند.»

از روز «شنبه یک اردیبهشت نرخ ورودیه در مترو داخل تهران ۱۶ درصد افزایش می‌یابد.» نرخ بلیت تک سفر از ۳۳۰۰ به ۴۳۰۰ تومان افزایش و خطوط حومه برای پرند و هشتگرد ۳۰ درصد نرخ بالا می رود. نرخ کرایه اتوبوس های تندرو به صورت میانگین ۲۱ و برای اتوبوس‌های عادی ۳۰ درصد قیمت‌ها رشد می کند و «نرخ کرایه تاکسی هم حداکثر ۴۵ درصد افزایش می‌یابد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1227495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =