برگزاری تمرین امداد ونجات با حضور ۱۷۰ نیروی عملیاتی در استان اصفهان

مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر استان اصفهان گفت: این تمرین تمام عیار امداد و نجات با حضور 170 نیروی عملیاتی و 35 خودروی امدادی، با سناریوی وقوع حادثه فرضی در معدنی در نزدیکی شهرستان نجف آباد طراحی و اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از نجف آباد، محمد نوید متقی، مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر استان اصفهان با اشاره به برگزاری موفق این تمرین به مناسبت آغاز هفته هلال‌ احمر گفت: این برنامه‌ با سناریوی وقوع حادثه فرضی در معدنی در نزدیکی شهرستان نجف آباد طراحی و اجرا شد .

متقی با اشاره به جزئیات برگزاری این تمرین عنوان کرد: انتقال تجهیزات، حضور نیروهای واکنش سریع و برپایی اردوگاه اسکان اضطراری، استقرار خودروهای امدادی، تخلیه و انتقال اضطراری مصدومین، جستجو توسط سگ‌های تجسس، تریاژ مصدومین، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو توسط پهپاد، امدادرسانی در سیلاب بخشی از این برنامه‌ها بود.

متقی ضمن بیان ویژگی‌های منحصر به فرد این تمرین بیان کرد: گستردگی زیاد، تنوع در عملیات، استفاده از فن آوری های جدید و به روز و تمرینات کاملا مهارتی و تخصصی در این تمرین، آن را از تمرینات قبلی متمایز کرده است.

این تمرین به مدت ۲۴ ساعت در میعادگاه مرکز تخصصی نجف آباد، و با فرمان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان آغاز و خاتمه یافت. مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان اصفهان هدف از برگزاری این مانور را هم افزایی کلیه نیروهای عملیاتی، شناسایی نقاط ضعف و قوت تیم‌ها و چابک سازی تیم‌های عملیاتی عنوان کرد.

خبرنگار: فاطمه لشنی زند

انتهای خبر/

کد خبر: 1230028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =