دانشگاه آزاد در حال گذر از آموزش "محض" به آموزش "کاربردی و توسعه‌ای" است

مدیر برگزاری رویداد صدرا با تأکید بر اینکه آموزش محوری پاسخ کامل به نیازهای جامعه نیست، تصمیمات دکتر طهرانچی ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی را در این راستا بسیار کارآمد دانست. 

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، رضا عریانی نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد همدان در گفت‌گو با ایسکانیوز، در رابطه با برگزاری رویداد صدرا در راستای سیاست کلان دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه آزاد تصمیم دارد بحث آموزش را صرفا از آموزش محض به سمت آموزش های کاربردی و توسعه‌ای سوق دهد.

عریانی نژاد گفت: علاوه بر آموزش باید مسائل مربوط به توسعه، مهارتی و کارآفرینی را به دانشجو آموزش دهیم که دانشجو در کنار آن مهارت های کارآفرینی را طی کند که بعداز فارغ التحصیلی آشنایی با اشتغال و انجام کار داشته باشد.

عریانی نژاد در رابطه با نامگذاری رویداد صدرا گفت: صدرا از کلمه صنعت، دانشگاه و راه اشتغال تشکیل شده است و هدف این است حلقه گمشده بین دانشگاه و صنعت را مستحکم‌تر و تقویت کند.

وی افزود: این رویداد باعث می‌شود دانشجویان با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی ارتباط موثری داشته باشند و بعداز فارغ التحصیلی بتوانند راه اشتغال را به نحو احسن طی کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه این رویداد در پی اشتغال دانشجویان فعال و نخبه است، مطرح کرد: در آینده طرح هایی را داریم که بعد از رویداد صدرا دانشجوهای فعال و نخبه در صنعت و در قالب طرح پویش به عنوان کارآموز وارد محیط کار شوند و انشاالله در آینده به عنوان نیروهای صنایع هم استحدام شوند.

عریانی نژاد با اشاره به اینکه هدف این سیستم و این رویداد دانشجو پروری و پرورش دانشجویان با مهارت است، گفت: تفاهم نامه هایی با صنایع در قالب طرح پویش امضا خواهد شد و هدف آن دانشجو پروری چه دختران و چه پسران است.

وی ادامه داد: فایده این امر این است که در دوران تحصیل علاوه بر آموزش به صورت آکادمیک در جهت رفع نیازهای جامعه نیز می‌کوشند.

این عضو هیئت علمی در پایان با بیان اینکه رویداد صدرا در جهت افزایش مهارت دانشجویان برای ورود به بازار کار است، گفت: یکی از مشکلاتی که دانشجویان به هنگام ورود به بازار کار تجربه می‌کنند این است که کارشان متفاوت از آن چیزی است که در بعضی از سیستم آموزشی ما شکل گرفته است و این رویداد صدرا کمک می‌کند که انشاالله دانشجویان مهارتی و نخبه وارد بازار کار شوند.

خبرنگار: فاطمه امینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1230040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =