بانوان مسلمان ایرانی عنصری مهم در ترقی جامعه

مریم خدادادی عضو هیأت علمی گروه ریاضی و مسئول امور زنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه: زنان ایرانی هنوز در اول راه پیشرفت و ترقی قرار دارند و با همت و تلاش‌های بانوان فرهیخته کشور، شاهد رشد بیشتر کشور خواهیم بود.

مریم خدادادی مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، در مصاحبه با خبرنگار استانی ایسکانیوز با موضوعیت روز دختر گفت: جامعه بانوان به خصوص قشر دانشجو و استاد با یک همکاری مداوم می‌توانند در تولید علم، ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی، حل مشکلات جامعه و... متمرکز بشوند و با رشد خود و دیگران و توانمندی‌هایی که دارند، در جهت رشد و تحول کشور نقش داشته باشند.


وی در تصریح گفته های خود ادامه داد: یک زن فرهیخته که به عنوان الگو برای نیمی از جامعه که تاثیر گذار بر نیمه‌ی دیگر آن است، مخصوصا دانشجویان، اساتید و... در جامعه کنونی ما می‌توانند با روش، منش، پوشش ،گفتار، افکار و عقاید و معنویت خود در جامعه پیرامون نقش آفرین و تاثیرگذار باشند و با تبیین مسائل و ترویج سبک زندگی اسلامی در ایجاد آرامش، معنویت و پیشرفت جامعه نقش کلیدی و مهمی ایفا نمایند.


او اضافه کرد: از مهمترین انتظارات از یک بانوی فرهیخته می‌توان اشاره کرد که در زمینه مسئله‌ی زن، جنسیت و اموری که حول و حوش وجود زن و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های او تحقق پیدا می‌کند مانند محورهای خانواده، فرزند، ازدواج، سکن و آرامش و...، حرف های برجسته‌ای که وجود دارد به خوبی می‌تواند این اصل را به جامعه منتقل نماید و در انتقال درست این مبانی و مفاهیم در جامعه تلاش نماید.


خدادادی همچنین گفت: با توجه به فراهم شدن زمینه‌های تحصیل و در ادامه اشتغال زنان در پست‌های مختلف آموزشی و مدیریتی می‌توان گفت که بانوان جایگاه قابل قبولی در جامعه یافته‌اند؛ اکنون زنان و دختران ما می‌توانند با مقداری برنامه‌ریزی و تلاش در هر رشته‌ای که علاقه دارند تحصیل کنند و به عنوان یک استاد بالاترین درجات علمی را کسب نمایند و هم‌پای مردان در حل مشکلات کشور قدم برداشته و منعی برای دست‌یابی به اهداف خود ندارند.
وی در انتها چنین ادامه داد: هر چند که با توجه به نظر رهبر نیز با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های زنان در جامعه، شخصیت والای زن هنوز آن‌گونه که باید در جامعه ترسیم نشده است و وضعیت کنونی زنان مسلمان ایرانی به‌رغم توسعه حضور اجتماعی، دارای حد متوسطی از پیشرفت بوده و زنان ایرانی هنوز در اول راه پیشرفت و ترقی قرار دارند.


خبرنگار: اسرا رحیمی
انتهای خبر/

کد خبر: 1230061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =