برچیدن حکومت سلطنتی و نظام پادشاهی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در طول هزاران سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حکومت‌ها در کشور ما از پدر به پسر منتقل می‌شد که با پیروزی انقلاب بساط این حکومت موروثی برچیده شد و یکی از دستاوردهای اولیه و بزرگ انقلاب اسلامی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ سردار غلامرضا سلیمانی روز پنج‌شنبه(۲۰ اردیبهشت) در مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز و افتتاحیه راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مردم ایران سرآغاز یک دوره جدید در تاریخ بشریت بود و دستاوردهای زیادی داشت که در طول زمان آشکار شده است.

وی دستاورد اولیه بزرگ انقلاب اسلامی ایران را برچیدن حکومت سلطنتی و نظام پادشاهی عنوان کرد، و ادامه داد: در طول هزاران سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حکومت‌ها در کشور ما از پدر به پسر منتقل می‌شد، که با پیروزی انقلاب بساط این حکومت موروثی برچیده شد و خواست و نظر مردم در اولویت قرار گرفت.

سلیمانی استقرار مردم‌سالاری اسلامی را یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: تغییر هندسه قدرت در جهان از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که یک سرزمین حساس، بزرگ و راهبردی به نام ایران از چنگال آمریکایی‌ها خارج شد، آشکار شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تغییر مفهوم قدرت را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: تکیه غربی‌ها و آمریکا بر قدرت نظامی و مادی بود و با بهره‌گیری از قدرت هسته‌ای، سایر کشورهای جهان را مورد تهدید و تطمیع قرار داده و همین سبب حاکمیت آن‌ها بر مقدرات ملت‌ها شده بود، ولی پیروزی انقلاب اسلامی این نگاه را تغییر داد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به به حمله رژیم بعث عراق به کشورمان به فاصله کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تصرف ارتفاعات بازی‌دراز در همان ابتدای جنگ، خاطرنشان کرد: ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فکر جنگ نبود بلکه به دنبال ساخت یک تمدن جدید و مردم‌سالاری اسلامی بود.

وی ادامه داد: صدام به نمایندگی از نظام سلطه و مستکبران و به پشتیبانی کشورهای مختلف آمده بود تا نظام جمهوری اسلامی ایران را از هستی ساقط کند و در کمال ناباوری در ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی پنج استان کشورمان تحت حمله ارتش بعثی قرار گرفت و بخش‌های مهمی از سرزمین ما از جمله ارتفاعات بازی‌دراز به تصرف درآمد، اما ملت ایران به فرمان امام راحل(ره) به میدان آمدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: با این فرمان امام خمینی(ره) دفاع مردمی شکل گرفت، و در ابتدا پیشروی‌های دشمن متوقف شد و سپس عملیات آزادسازی را همچون عملیات‌های بازی‌دراز، بیت‌المقدس، عملیات طریق القدس و... را یکی پس از دیگری آغاز کردند و در طول یک سال همه سرزمین‌های اشغالی توسط دشمن متجاوز با تمسک به فرهنگ عاشورایی آزاد، و از دشمن باز پس گرفته شد.

وی ادامه داد: شکل‌گیری و تثبیت یک قدرت مستلزم روحیه مقاومت، پایداری و ایستادگی است که ملت ایران در طول سالیان گذشته با تکیه بر روحیه و راهبرد مقاومت توانست در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کند و به پیروزی‌های بزرگی دست یابد و دنیا را نیز با فرهنگ مقاومت آشنا کند.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به نقش شهید سلیمانی در شکل‌گیری تمدن اسلامی، عنوان کرد: شهید سلیمانی با بهره‌گیری از ارزش‌های اسلام ناب و فرامین امامین انقلاب توانست تمدن اسلامی را شکل دهد و هر کجا لازم بود این شهید در دفاع از مظلومان حاضر می‌شد و طلیعه شکل‌گیری تمدن اسلامی در سایه‌سار انقلاب اسلامی را رقم زد.

سلیمانی با بیان اینکه بدون تردید این نورافشانی‌ها و انفجارهای نور محدود به غرب آسیا نخواهد ماند و جهانیان را در بر خواهد گرفت، گفت: امروز شاهد هستیم خیزش دانشجویان و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا در دفاع از مظلوم فلسطین به صحنه آمده‌اند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

وی افزود: استخوان‌های این رژیم جعلی و منحوس در حال خورد شدن است و مردم جهان آگاه‌تر از گذشته به میدان آمده‌اند.

وی در پایان از حضور پرشور مردم در ارتفاعات بازی‌دراز به‌عنوان تجدید میثاق ملت با شهدا، آرمان‌های امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: ملت همیشه در صحنه حاضر ایران با این حضورها، فرهنگ مقاومت و پایداری را در مقابل متجاوزان عالم پاس داشته و در این مسیر ثابت قدم هستند.

در ادامه این مراسم با حضور جمعی از فرماندهان ارشد نظامی از پوستر اردوهای راهیان‌نور غرب و شمال‌غرب کشور رونمایی شد و سپس "حاج صادق آهنگران" با نوای خود به این مراسم معنویت خاصی بخشید.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1230062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =